Site logo
8 iunie 2023

O întâlnire CFR SA-MÁV Volán a avut loc miercuri la București, iar oficialii celor două companii feroviare au discutat despre legăturile transfrontaliere. În vreme ce ungurii au ajuns cu electrificarea căii ferate la graniță, românii abia au semnat contractele de proiectare și execuție.

”Oficialii CFR SA și cei ai companiei  MAV VOLAN Group au avut astăzi, 7 iunie 2023, o primă întrevedere de lucru, după 23 de ani de la ultima vizită a reprezentanților grupului MAV, întâlnire care a avut drept scop consolidarea colaborării între cele două companii feroviare pentru îmbunătățirea legăturilor feroviare transfrontaliere, dar și modalități comune de lucru pentru eficientizarea traficului la granițele feroviare”, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook CFR Infrastructura.

La această întâlnire CFR SA-MÁV Volán au participat conducerile executive ale celor companii feroviare. CFR SA a fost reperezentată de directorul general Ion Simu-Alexandru, iar grupul MAV – de Zoltán Pafféri, directorul general al MÁV-VOLÁN Group, și László Mosóczi, șeful MÁV-START Co.

”În cadrul convorbirilor, specialiștii celor două companii au analizat și trasat un program comun de lucru între direcțiile de specialitate și au prezentat stadiul marilor proiecte de modernizare a infrastructurii feroviare de o parte și de alta a granițelor de vest, proiecte care au drept scop operaționalizarea traficului feroviar de marfă, prin punctul de frontieră de la Curtici, dar și a traficului feroviar de călători, prin punctul de frontieră Episcopia Bihor, pe relația Budapesta – Cluj Napoca, care se dorește a fi o conexiune regulată între cele două orașe, în contextul în care și CFR SA a semnat toate cele patru contracte pentru electrificarea și modernizarea tronsonului Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.

Ungurii au ajuns cu electrificarea la Biharkeresztes

La finele anului 2020, autoritățile maghiare au lansat o investiție în infrastructură care vine în completarea proiectului românesc privind electrificarea Cluj Napoca-Episcopia Bihor, după cum a scris atunci Club Feroviar.

Astfel, un tronson de 54 km de cale ferată, în apropierea graniței cu România, a fost modernizat și electrificat. Valoarea investiției, finanțată din bani europeni, pentru refacerea porțiunii de cale ferată între Püspökladány şi Biharkeresztes, a fost de 47,2 miliarde de forinţi, echivalentul a 128,7 milioane de euro. Tronsonul feroviar din care face parte această secțiune se află în continuarea secțiunii Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor.

Numai că în Ungaria electrificarea a fost finalizată, iar în România va fi gata, dacă lucrările merg conform graficului, abia în 2026. CFR SA a semnat, la finalul anului 2022, toate cele patru contracte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor (166,7 km), în valoare totală de 7,68 miliarde de lei, fără TVA.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share