Site logo
9 iulie 2022

Conducerea Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA a confirmat aspectele dezvăluite de Club Feroviar în legătură cu întârzierea IRN 1930 din data de 7 iulie și a dispus o anchetă în acest sens.

”Referitor la informațiile prezentate în spațiul public privind întârzierea trenului IR 1930 Mangalia – București Băneasa – Oradea din data de 7/8 iulie 2022, CFR Călători face următoarele precizări: În urma analizei efectuate, CFR Călători a constatat că o parte din minutele de întârziere ale trenului IR 1930 Mangalia – București Băneasa – Oradea din data de 7/8 iulie 2022 s-au datorat locomotivei. În aceste condiții, conducerea CFR Călători a dispus efectuarea unui dosar de cercetare la sucursalele regionale de transport feroviar de călători tranzitate de tren, cercetare care va include și conducerile sucursalelor respective”, se arată în comunicatul dat publicității sâmbătă seara de operatorul feroviar de stat.

Întârzierea IRN 1930, cauzată de folosirea unei locomotive inadecvate

Precizările CFR Călători vin după ce Club Feroviar a prezentat ieri cazul trenului IRN 1930 Mangalia-Oradea, care a reușit ”performanța” ca de la Constanța la București Băneasa să acumuleze o întârziere de 25 de minute. Aceasta în condițiile în care pe traseu nu a fost nicio deraiere sau alt incident, nu a staționat în gările de pe traseu, în care avea opriri programate, cu mult mai mult decât era cazul și nu a fost vreo barieră defectă.

Locomotiva EA 892 a Depoului Ploiești a fost pusă la tracțiunea trenului menționat, chit că era cunoscut faptul că ea nu poate circula cu mai mult de 100 km/oră. Surse din cadrul operatorului feroviar de stat au declarat pentru Club Feroviar că se cunoștea că locomotiva respectivă are probleme și cu toate acestea a fost pusă la tracțiunea trenului pe o magistrală pe care viteza maximă este de 160 km/oră. Unele dintre vagoanele care intră în componența acestei garnituri nu pot atinge decât viteza maximă de 140 km/oră, însă locomotiva EA 892 nu putea ”prinde” decât 100 km/oră. Deci cu 40 km/oră mai puțin decât puteau vagoanele.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share