![Întârzieri semnificative la trenurile dinspre litoral, dar nu mai mari ca pe șosele Întârzieri semnificative la trenurile dinspre litoral, dar nu mai mari ca pe șosele](https://cfir.ro/wp-content/uploads/2024/07/halta-neptun-150x150-1.jpg)
Luni seara se înregistrează întârzieri semnificative la trenurile dinspre litoral, însă pe rutier drumul spre/dinspre mare a durat mai mult.
CFR Călători informează că unele trenuri care asigură legătura între litoralul Mării Negre și principalele orașe ale țării înregistrează întârzieri de cca. 60-150 minute, atât pe fondul limitărilor de viteza impuse de CFR S.A. și a realizării încrucișărilor de trenuri, cât și a problemelor generate de numărul mare de călători care circulă cu aceste trenuri (îmbarcarea/debarcarea unui număr mare de călători din/în stații, tendința călătorilor de menținere a ușilor deschise în timpul circulatiei trenurilor, motiv pentru care vă rugăm și pe această cale să nu se mai forțeze deschiderea ușilor înainte de oprirea trenului în stație etc). Ne cerem scuze pentru problemele înregistrate și vă asigurăm că efectuăm toate demersurile pentru limitarea la maximum a disconfortului creat călătorilor”, a informat operatorul feroviar de stat printr-un comunicat postat pe site-ul propriu.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că în zilele de luni, 15 iulie, și marți, 16 iulie 2024, traficul feroviar se va desfășura în continuare în condiții speciale la nivel național, prin reducerea vitezei de circulație a trenurilor, ca urmare a atenționării de Cod Roșu de temperaturi extreme de 42 de grade Celsius în aer, extinsă de Administrația Națională de Meteorologie în aproape toată țara. Restricțiile de circulație pe rețeaua feroviară survin ca urmare a avertizării meteorologice a ANM, conform căreia temperaturile vor ajunge luni, 15 iulie, și marți, 16 iulie 2024 până la valori de 42 de grade Celsius la umbră, iar reducerea vitezei de circulație a trenurilor este o măsură necesară pentru menținerea siguranței pe calea ferată.
Reducerea vitezei de circulație a trenurilor, în medie cu 20-30 km/oră față de viteza normală, pe întreaga rețea feroviară, aflată încă două zile sub incidența avertizărilor meteo de temperaturi extreme de 42 de grade Celsius la umbră, este principala măsură de siguranță aplicată de toate administrațiile feroviare pe rețelele de căi ferate, în astfel de situații extreme.
Calvar pe Autostrada Soarelui și pe DN 39
Dacă este însă să privim ce s-a întâmplat, tot luni, pe cale rutieră pe Autostrada Soarelui și apoi pe drumul național 39, Constanța-Mangalia, întârzierile trenurilor par un mizilic.
Club Feroviar a informat în cursul dimineții despre această aglomerație ieșită din comun, iar pe parcursul zilei ambuteiajele s-au agravat.
Televiziunile de știri au relatat că pe Autostrada A2 s-a circulat bară la bară, iar calvarul s-a accentuat pe DN 390. Un drum pe autostradă de la București la Agigea a durat și patru ore și tot atât a durat călătoria cu mașina de la ieșirea de pe autostradă până la Costinești. O ambulanță a ajuns cu greu din Constanța la un hotel din Olimp, unde câteva zeci de persoane s-au intoxicat și aveau nevoie de intervenția medicilor.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail