![Irinel Scrioșteanu anunță oficial ofertele depuse la licitația pentru metroul de Otopeni Irinel Scrioșteanu anunță oficial ofertele depuse la licitația pentru metroul de Otopeni](https://cfir.ro/wp-content/uploads/2022/01/Irinel-Scriosteanu-150x150-1.jpg)
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu a anunțat luni oficial ofertele depuse la licitația pentru metroul de Otopeni.
„Au fost depuse candidaturile pentru M6, secțiunea Tokyo-Aeroport Henri Coandă. După ce în ședința de Guvern din 2 octombrie 2021 am deblocat proiectul Magistralei 6, care leagă Sudul de Nordul Bucureștiului și de Ilfov, iar la data de 19 octombrie 2021 a fost lansată licitația, acum ne aflăm în prima etapă de selectare a candidaturilor, deoarece vineri la ora 15,00 a fost data limită de depunere a acestora.
S-au înscris la licitație:
- ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.
Ofertant lider
YUKSEL PROJE A.S. C
- DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.
Ofertant lider
TEKFEN İNŞAAT VE TESISAT A.Ş. (TEKFEN CONSTRUCTION & INSTALLATION CO., INC.)
Ofertant
CONCELEX
- GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.
Ofertant lider
3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A.
Tert si subcontractant
TPF GETINSA EUROESTUDIOS SL.
Tert si subcontractant
SOMET
Ofertant
VERTATEL INTERNATIONAL.
În perioada următoare, vor fi analizate documentele pentru calificare. După calificarea candidaților, în cea de-a doua etapă, se vor depune ofertele tehnice și financiare”, a scris oficialul pe pagina sa de Facebook.
Postarea sa vine să confirme ceea ce se anunțase deja vineri seara ”pe surse”, că au depus oferte doar firme turcești, așa cum a scris Club Feroviar.
Licitația pentru metroul de Otopeni vizează al doilea lot, cu șase stații
Este vorba despre proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 2 (Tokyo – Aeroport Otopeni), care are un traseu de 7,6 km și cuprinde șase stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA.
M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord (în exploatare) – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu (în pregătire). Oportunitatea realizării investiției a fost stabilită în conformitate cu planurile generale de dezvoltare ale sistemului de transport public al orașului, propusă și justificată în planurile generale, studiile de transport şi strategiile de dezvoltare din ultimii ani. Întregul traseu al proiectului are o lungime de 14,km, include 12 stații și va presupune achiziția a 12 trenuri noi.
„Această linie, încă din faza de proiectare preliminară pentru studiul de fezabiliate, a fost pregătită prin crearea posibilității extinderii până la Teminalul II al Aeroportului Internațional Henri Coandă. Împărțirea în două secțiuni, cu punct comun Stația Tokyo, a fost făcută pentru a permite abordarea în paralel a săpării tunelului, în două direcții, cu 4 utilaje TBM și, ulterior, pentru contractarea unitară a lucrărilor de finisaje, instalații, semnalizări și de achiziții material rulant”, a mai scris secretarul de stat.
Secțiunea 1 (1 mai-Tokyo) are un traseu de 6,6 km și cuprinde șase stații: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo.
Stație intermodală tren/metrou pe centura București
Proiectul de introducere a trenului metropolitan București-Ilfov are prevăzută o stație multimodală pe Centura București la intersecția cu DN1, pentru asigurarea transferului între tren și metrou.
„În paralel, vom continua cu implementarea proiectelor legate de prelungirea magistralei de metrou M5, de la Eroilor până la Pantelimon, cu extinderea magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord până la Piața Progresul (finanțată prin PNRR), precum și cu modernizarea magistralei M2”, și-a încheiat Irinel Scrioșteanu postarea.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail