Ex-premier, Florin Cîțu i-a reproșat marți seară public fostului ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, în cărți pentru șefia USR, că atât timp cât a fost ministru nu a făcut nicio reformă la companiile CFR sau Metrorex. Spre deosebire de Drulă, Cîțu ar fi „împins reforme”.
Discuția din studioul B1 TV a debutat cu Florin Cîțu pozând ca reformator. „Eu când am preluat mandatul de premier am spus că nu mă interesează costul politic. M-am dus, am împins reforme, m-am certat cu toți prin guvern, pentru că era singura șansă. Eu chiar credeam că avem 4 ani de zile să nu-i intereseze de campania electorală. Am fost dezamăgit, bineînțeles, pentru că am pornit la drum, iar după șase luni am încercat să văd dacă la Metrorex se face reformă, nu s-a făcut, dar mi s-a cerut să dau aceeași subvenție ca înainte, deși schimbasem oamenii”, a spus Cîțu.
Drulă a lăsat Metrorex fără buget pe 2021
Este totuși greu de înțeles la ce reformă s-a referit Cîțu, alta decât concedieri de personal sau micșorări de salarii, intr-un context în care activitatea Metrorex a crescut prin deschiderea magistralei V. Totuși o mare nerealizare a ex-ministrului Drulă a fost lipsa unui buget al companiei pe anul 2021. La acel moment Drulă a trecut subiectul sub tăcere și nu a ieșit public să explice fricțiunile sale cu liberalii de la Ministerul de Finanțe.
CFR Marfă și Călători, alte două exemple
Lista nerealizărilor în perspectiva lui Cîțu a continuat: „ La CFR Marfă nu s-a făcut nimic, la CFR Călători nu s-a făcut nimic”.
Ca în orice chestiune ce presupune o communicare cu funcționarii de la Bruxelles problema CFR Marfă s-a redus la câteva scrisori și consultări cu termene de răspuns de luni de zile pentru fiecare, întinse pe durata unui an. Schema de plată a ajutorului de stat de către CFR Marfă nu a fost nici la acest moment agreată de Comisia Europeană și, ca urmare, mulți pași nu pot fi parcurși în direcția prevăzută în schiță de guvern.
La CFR Călători fără politici tarifare noi, fără resurse financiare suplimentare în perioadă de pandemie și ajutor de stat, fără material rulant nou, marja de acțiune a CFR Călători a fost redusă. Totuși Drulă are vina de a îl fi tolerat pe fostul șef al ARF, Gigi Gavrilă (deși schimbarea acestuia era condiționată strict de acceptul premierului de atunci) și de a fi băgat sub preș fricțiunile cu premierul și cu ministrul de Finanțe. De abia debarcat, Drulă a adoptat o poziție critică și l-a numit pe Cîțu un om care „urăște calea ferată”.
Cătălin Drulă: neomarxistul care nu înghite sindicatele
Nu in ultimul rând Drulă, exponent al unui partid etichetat neo-marxist și social a avut grijă să scoată sindicatele din ședințele Consiliilor de Administrație.
Drulă, dezmierdat Drulău de colegii săi de partid, s-a arătat foarte intransigent când a venit vorba de faptele de corupție ale unor politicieni PNL (înregistrările audio din biroul său) dar tolerant cu afacerile USR (numirea unor oameni din USR fără legătură cu domeniul în CA-urile companiilor)
„Sunt oameni care au câștigat în ochii cetățenilor votul promițând vă vor face ceva, când au ajuns acolo au văzut că e greu să te bați cu sindicatele, nu vrei să te bați cu nimeni și atunci mai bine deturnăm atenția, mai bine nu facem nimic. De asta am luat unele decizii ca unii oameni să plece acasă, pentru că nu se întâmpla nimic”, a afirmat Cîțu, la B1 TV.
Relația tensionată dintre Florin Cîțu și Cătălin Drulă a început încă de pe vremea coaliției PNL-USR. După ce Florin Cîțu l-a remaniat pe Vlad Voiculescu, Drulă l-a numit „zombie politic”.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail