Site logo
20 ianuarie 2023

Directorul general al CFM, Oleg Tofilat a informat zilele trecute la cât a ajuns salariul mediu al feroviarilor moldoveni, dar a dat detalii și despre starea infrastructurii din Republica Moldova.

Un procentaj de 40 la sută din rețeaua feroviară a Republicii Moldova se află în stare avariată și are restricții de viteză sau de greutate. Practic, toată flota de vagoane a întreprinderii „Calea Ferată din Moldova” (CFM) își atinge limita de exploatare în anul 2025. Datele au fost prezentate joi de directorul general al CFM, Oleg Tofilat, transmite Moldpres.

„Toate locomotivele de manevră sunt trecute de 40 de ani. Starea în care se află acestea creează diverse probleme privind fiabilitatea, costurile de exploatare și eficiența utilizării lor”, a menționat Oleg Tofilat.

Totodată, în cazul majorității vagoanelor cerealiere, termenul de exploatare expiră în anul 2024. „Avem 780 de vagoane cerealiere, 700 ies din exploatare anul viitor, iar celelalte – în 2025. Dacă nu întreprindem măsuri, este posibil să nu avem cu ce exporta producția cerealieră, ceea ce prezintă risc pentru economie”, a precizat Tofilat. Potrivit lui, CFM își propune să procure 1000 de vagoane cerealiere care urmează să fie livrate până în anul 2025. Noile vagoane vor fi finanțate printr-un credit de asistență din partea Guvernului Poloniei, în valoare de 65 de milioane de euro.

Cât a ajuns salariul mediu al feroviarilor moldoveni

În ceea ce privește salariile angajaților, Tofilat a spus că din vara anului trecut, acestea au crescut cu 89%, leafa medie ajungând în prezent la aproape 8 mii de lei (400 de euro). „La sfârșitul lunii mai a anului trecut, am reușit să stingem toate arieratele salariale, acestea fiind de aproape 150 mln de lei în vara lui 2021”, a afirmat directorul general al CFM.

În anul curent, printre prioritățile CFM se numără modernizarea infrastructurii feroviare și a materialului rulant. În prezent, întreprinderea desfășoară mai multe proiecte investiționale, unul dintre acestea referindu-se la reabilitarea coridorului de tranzit din nordul țării, până la porturile de la Dunăre – Giurgiulești și Galați.

Potrivit statisticilor, anul trecut, volumul total de mărfuri transportate de CFM a fost de 1232 mln tone/km, cu aproximativ 84% mai mult față de anul precedent. Cifra totală de afaceri se apropie de 1,3 mlrd de lei (dublu față de anul 2021).

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share