Slide Slide Slide


PARTENERI:

Legea privind Statutul personalului feroviar, dezbătută în sesiunea parlamentară extraordinară

By
Statutul personalului feroviar lege pentru accelerarea investițiilor Rectificarea bugetară prelungirea stării de urgenţă starea de urgenţă Votul de învestire a Guvernului amendamente la bugetul pe 2020

Legea privind Statutul personalului feroviar, retrimisă de președintele Klaus Iohannis la reexaminare, este pe ordinea de zi a sesiunii parlamentare extraordinare.

Statutul personalului feroviar lege pentru accelerarea investițiilor Rectificarea bugetară prelungirea stării de urgenţă starea de urgenţă Votul de învestire a Guvernului amendamente la bugetul pe 2020

Pe ordinea de zi a sesiunii extraordinare a Camerei Deputaților, la punctul 31, figurează ”Reexaminarea, la cererea Preşedintelui României, a Legii privind statutul personalului feroviar (PL-x 37/2017/2019) – lege organică”.

Ea a fost reexaminată de Senat pe 21 octombrie 2019, iar pe 29 iunie 2020 s-a emis Raportul comun votat de Comisia pentru muncă și Comisia pentru transporturi, în sensul adoptărea Legii în forma inițială adoptată de Parlament). Camera Deputaților este cameră decizională, așa că dacă Legea este votată, ea va ajunge înapoi la șeful statului, care este obligat s-o promulge.

Statutul personalului feroviar, trimis la reexaminare de Klaus Iohannis

Pe 3 iunie 2019, Legea privind Statutul personalului feroviar a fost trimisă la promulgare președintelui Klaus Iohannis, după ce fusese aprobată de Parlament. Pe 20 iunie însă, actul normativ a fost trimis de șeful statului înapoi la Parlament, pentru reexaminare, iar între timp a intervenit vacanța parlamentară. Prin Statut, s-a obținut mărirea coeficienților de ierarhizare la un nivel foarte apropiat de nivelul cerut de sindicate, respectiv coeficienții câștigați prin Contractul colectiv de muncă la nivelul ramurii transporturi 2008-2010. Totodată, s-a aprobat reducerea vârstei standard de pensionare cu cinci ani, fără penalizare, pentru întreg personalul feroviar, reușindu-se reducerea stagiului obligatoriu de cotizare de la 35 la 30 de ani.

Legea a fost readoptată de Senat în octombrie

Apoi, pe 21 octombrie, Legea a trecut din nou de Senat, fără nicio modificare față de varianta inițială.

”În cadrul ședinței plenului Senatului României de astăzi, 21 octombrie 2019, au fost adoptate Raportul comun al comisiilor de specialitate asupra Cererii de reexaminare formulată de președintele României asupra Legii privind statutul personalului feroviar și Legea în forma trimisă la promulgare. (…) Urmează acum trimiterea legii la Camera Deputaților unde Cererea de examinare va fi supusă dezbaterilor comisiilor de specialitate și supusă votului plenului”, scria pe contul său de Facebook secretarul de stat în Ministerul Transporturilor (la acea vreme), Dragoș Titea.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share