Site logo
Licitația de modernizare a Port Costanța, partea a II-a, contestată din faza de documentație
22 iulie 2024

Licitația de modernizare a Port Costanța, partea a II-a, este contestată din faza de documentație, unul dintre potențialii participanți afirmând că documentația e neclară și discriminatorie.

Contestația în cauză a fost depusă zilele trecute la CNSC de către constructorul francez Alstom. Acesta cere suspendarea procedurii până la soluționarea plângerii sale, modificări ale răspunsului oferit de autoritatea contractantă ce duc la restrângerea artificială a concurenței, încălcarea principiilor transparenței și tratamentului egal.

Licitația de modernizare a Port Costanța contestată

Alstom acuză informații neclare și contradictorii (diferite părți ale documentației cuprind răspunsuri diferite) privind instalația de centralizare electronică de la Palas Constanța și nu se clarifică modalitatea în care va fi acordată garanția lucrărilor.

În martie 2024, CFR SA a postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa II”. Valoarea totală estimată a contractului ce se intenționează a se încheia este cuprinsă între 472.995.782,57 și 558.637.865,97 lei.

Ce cuprind lucrările

Linia de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas: realizarea liniei de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas (firul III Valu lui Traian – Palas). Acesta se va lega în linia 3 Tranzit, la vârful schimbătorului 79; electrificarea liniei de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas; înlocuirea aparatului de cale nr. 73 cu un aparat nou de cale; realizarea unui pod nou de încrucișare (km 218+405) pe actualul amplasament al podului de încrucișare din cap X Palas; modernizarea liniei buclă (linia de legătură cu grup B – acumulare – expediere); modernizarea parțială a liniilor de legătură cu zona industrială (triunghiul spre Antestația Palas); patru schimbătoare noi care vor asigura accesul din linia buclă și Antestația Palas în Firul III; realizarea unei linii de evitare la intrarea în firul III a liniei dinspre Antestația Palas.

Stația Palas: Modernizarea și electrificarea liniilor 10,11 din Gr.A; înlocuirea a opt aparate de cale cu aparate de cale noi (șapte aparate de cale simple și un aparat de cale combinat – bretea + 3 TDJ); prelungirea podețului existent; modificarea instalației CE existentă.

Stația Agigea Nord: modernizarea și electrificarea celor șase linii existente de primire-expediere și a celor două linii de evitare existente în cap X; realizarea a trei linii noi de primire – expediere electrificate, în dreapta liniei II actuale; realizarea unei linii de evitare și a unei linii de tragere în cap Y; modernizarea parțială a intervalului Agigea Nord – Agigea Ecluză; s-a ținut cont în cadrul proiectării de solicitarea Global Vision Property Management pentru racord ”Linie c.f. Parc industrial in comuna Lazu”. Schimbătorul de racord al viitoarei LFI se va centraliza; instalație nouă de centralizare electronică în clădire container; se va menține trecerea la nivel din cap X și se va înzestra cu instalație BAT; înlocuirea podețelor existente între Agigea Nord și Agigea Ecluză cu podețe noi; lucrările propuse în Raportul Lista Scurtă, precum și în Raportul Analiza Operațională de îmbunătățire a declivității pe linia Agigea Nord – Constanța Port Zona C vor fi proiectate de Administrația Porturilor Maritime.

Hm Agigea Ecluză: sistematizarea capătului X pentru a asigura dublarea liniei între Agigea Ecluză și Constanța Port Terminal Ferry Boat; cele două linii de primire-expediere vor avea lungimi utile mai mari ca în prezent, de 734 m, respectiv 750 m cu drum fizic de alunecare de 100 m; în cap Y, diagonala 2-4 va avea schimbătoare cu tg 1:14, iar linia II va fi prevăzută în cap Y cu linie de evitare; pentru ambele linii se vor prevedea lucrări de electrificare; instalație nouă de centralizare electronică în clădire container.

Linia 813B (dublarea liniei de legătură între Agigea Ecluză și Ferry Boat): se va dubla linia existentă; linia dublă se va considera în continuarea liniei de tragere din capătul X al stației Constanța Ferry Boat; înlocuirea podețului existent pe linia de racord (813B); modificarea CED existent.

Termenul de depunere a ofertelor este 29 iulie, iar evaluarea acestora urmează a fi încheiată la 13 august.

 

 

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share