CFR Călători se chinuie de aproape trei ani și jumătate să ducă la bun sfârșit o licitație în urma căreia să selecteze un constructor pentru o hală de reparații de la Revizia de Vagoane Craiova.
Recent, și a șaptea licitație în acest sens a fost anulată și a fost lansată o altă procedură de achiziție.
Prima licitație ce avea ca obiect construcția acestei hale a fost lansată pe 12 iunie 2018, la o valoare de 2.852.170 de lei, dar a fost anulată. La fel s-a întâmplat și cu următoarele patru proceduri, inclusiv cu cele în care valoarea a fost redusă la 1.747.503 lei, fiind cerută doar o execuție parțială. Ultima licitație la această valoare, lansată pe 25 noiembrie 2020 în SEAP, a fost anulată din lipsă de ofertanți.
Apoi, pe 21 octombrie în acest an, în SEAP a apărut anunțul de licitație „Hală revizii/reparații material rulant T4 și T5 – execuție la Revizia de vagoane Craiova”. De această dată, valoarea totală estimată a crescut la 7.399.526 de lei, echivalentul a aproape 1,5 milioane de euro. Până la termenul limită, a fost depusă o singură ofertă, din partea asocierii CBC Hale SRL (lider) – New CF Construct SRL.
Numai că și aceasta a fost declarată neconformă, iar procedura a fost anulată. ”Au fost depuse numai oferte inacceptabile sau neconforme”, se precizează în anunțul de pe SEAP.
Pe cale de consecință, la finele săptămânii trecute, procedura a fost reluată, la aceeași valoare, fiind publicat un nou anunț de licitație, în procedură simplificată, cu termen limită de depunere a ofertelor 29 noiembrie 2021.
Necesitatea construcției unei hale de reparații la Revizia de Vagoane Craiova
Terenul pe care urmează a se realiza investiția este în proprietatea SRTFC Craiova, locul în care își desfășoară activitatea Revizia de Vagoane Craiova. Desfășurarea activității de mentenanță în cadrul Reviziei de Vagoane Craiova se desfășoară în spații insuficiente și deficitare din punct de vedere al continuității activității, cu precădere în perioadele când condițiile meteo sunt nefavorabile. Intervențiile realizate în condiții atmosferice nefavorabile duc la micșorarea calității lucrărilor și la îmbolnăviri ale salariaților, se arată în anunț.
În Revizia de Vagoane Craiova este necesar a se desfășura mai multe intervenții la materialul rulant, după cum urmează: aproximativ 180 de automotoare, 450 de locomotive și 45 de vagoane/lună. Hala va cuprinde liniile T4 și T5 prevăzute cu canal de revizie cu scopul efectuării reviziilor/reparațiilor la locomotive, automotoare și vagoane și menținerea în stare caldă a acestora în timpul sezonului rece. Aceasta va duce și la degrevarea sectorului de reparații din cadrul Depoului Pitești, la o reducere însemnată a cheltuielilor cu personalul și motorina, va asigura necesarul de locomotive la program, menținerea locomotivelor în stare corespunzătoare în timpul sezonului rece, preîncălzirea corespunzătoare a vagoanelor.
Construcția de hale de reparații material rulant se desfășoară cu sincope și la alte regionale ale CFR Călători, după cum a scris recent Club Feroviar.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail