Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători a lansat o licitație pentru revizia capitală la automotoarele Desiro, revizie tip R9, în valoare de 32 milioane de euro. La începutul lunii august, operatorul feroviar de stat lansase o altă licitație, pentru revizia de tip R7, care ridica serioase semne de întrebare.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat marți dimineață anunțul de licitație ce are ca obiect ”Servicii de revizie tip R9 la automotoarele Desiro SR 20D – Revizie Capitală și alte servicii de reparații constatate în prezența Recepţiei CFR pe fluxul tehnologic de revizie tip R9”.
Valoarea totală estimată a contractului de tip acord cadru care se vrea a fi încheiat pe o perioadă de patru ani de zile este cuprinsă în intervalul dintre 1.829.000 și 159.906.983,59 lei.
Condiții de participare la licitația pentru revizia capitală la automotoarele Desiro
Pentru participarea la procedura de achiziție, ofertanții vor prezenta o listă cu principalele prestări de servicii similare efectuate în ultimii șase ani de zile, conținând valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent daca aceștia sunt autorități contractante sau clienți privați.
Sintagma “servicii similare” se referă la servicii de Revizie de tip R8 la automotoarele Desiro SR 20D – Revizie Capitală sau la Servicii de reparație tip RR/RG la un automotor similar automotorului Desiro SR 20D. Prin automotor similar automotorului Desiro SR 20D se înțelege automotor diesel apt să circule cu viteza de 120 km/oră dotat cu: cuple automate, instalație de climatizare, instalație sanitară dotată cu WC ecologic, transmisie mecanică cu atacuri de osie, respectiv instalații de: frană, uși de acces automate, climatizare, tracțiune și sanitară asistate de calculator.
Garanția de participare este de 274.350 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 18 octombrie 2021, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 18 ianuarie 2022.
Precedenta licitație a ridicat semne de întrebare
Anunțul publicat marți dimineață vine la o lună de zile după lansarea unei alte proceduri, și anume ”Servicii de revizie tip R7 la automotoarele Desiro SR 20D – reparaţie grup power-pack echipat cu motor diesel MTU 6R 183 TD13H si cutie de viteze ZF ECOMAT 5HP600R şi alte servicii de reparaţii constatate in prezenta Recepţiei CFR Călători pe fluxul de revizie tip R7”.
Valoarea totală estimată a contractului de tip acord cadru, ce se intenționează a se semna tot pentru o perioadă de patru ani de zile, este cuprinsă între 923.200 și 149.897.934,50 lei, echivalentul a peste 30 milioane de euro.
În România, nu sunt mulți reparatori de material rulant care să fie autorizați pentru a face astfel de reparații planificate. Unul dintre ei este Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, societate deținută de omul de afaceri Călin Mitică, ce controlează și un concurent direct al operatorului feroviar de stat, și anume Transferoviar Călători.
Ultima licitație, pentru reparații planificate de tip R7 și R8, a fost câștigată de Remarul 16 Februarie, deținută de omul de afaceri Călin Mitică, în asociere cu o firmă controlată de fostul ministru al Transporturilor Ioan Rus. Numai că nu toate automotoarele statului român s-au mai și întors de la Cluj-Napoca. Șase dintre acestea sunt sechestrate în curtea reparatorului de material rulant încă de acum trei ani, fără ca cei care s-au perindat pe la conducerea CFR Călători, în speță Dan Marian Costescu și, mai nou, Ovidiu Vizante, să facă o plângere penală în acest sens. S-au mulțumit cu un proces civil, care este tărăgănat în „buna” practică a Justiției românești. (A.B.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail