Site logo
17 iulie 2022

De la 13.000 de salariați anul trecut, CFR Călători a ajuns la 11.300 de angajați și 700 de posturi vacante, spune Maxim Rodrigo, lider sindical în transporturile feroviare.

posturi vacante la CFR Călători CCM la CFR Călători revizori CFR care furau motorină

Reducerea posturilor respective s-a făcut, fapt demonstrat de numărul salariaților care a scăzut initial de la 13.000 de salariați la 12.000 de salariati si ulterior a ajuns la 11.300 de angajați la CFR Călători. Au rămas 700 de posturi vacante, până la 12.000 de salariați ce apar în bugetul de venituri și cheltuieli al CFR Călători pe anul 2022 aprobat prin Hotărâre de Guvern.

Există și posibilitatea ocupării unor posturi vacante din cele 700 existente, dar nu mai mult de valoarea menționată. A avut loc o reducere de personal la CFR Călători și se va face și o reducere a unei părți din cele 700 de posturi vacante, respectiv de la 700 de posturi vacante până la posturile care se vor reduce prin măsura pe care CFR Călători a anunțat-o în iulie 2022, spune Maxim Rodrigo, lider al Sindicatului Unitatea Salariaților CFR Călători.

VEZI ȘI: CFR Călători angajează controlori, mecanici, ingineri

Posturi vacante la CFR Călători. Istoria lor

Sindicalistul face și o istorie a apariției posturilor neocupate. În anul 2020 directorul general de atunci, Dan Marian Costescu, a lăsat la schimbul de generații să apară posturi vacante, adică a făcut mai puține angajări decât numărul de plecări din societate, respectiv decât numărul celor care s-au pensionat, spune liderul sindical.

Astfel, s-a ajuns în anul 2021 cu 1.300 de posturi vacante la SNTFC CFR Călători. La alcătuirea proiectului de venituri si de cheltuieli pe anul 2022 al CFR Călători s-au „tăiat” 1.000 de posturi vacante. În proiectul de buget de venituri și cheltuieli al CFR Călători pe anul 2022 și în BVC pe anul 2022 al CFR Călători, aprobat prin Hotărâre de Guvern, apare că la sfârșitul anului 2022 vor fi 12.000 salariați la CFR Călători, dar în realitate existau deja 300 posturi vacante (care nu fuseseră desființate – n.red.).

Prin plecarea la pensie a altor mecanici de locomotivă și prin refuzul directorului general Traian Preoteasa de a aproba cumul pensie cu salariu la mecanicii de locomotivă de la CFR Călători s-a ajuns la 700 posturi vacante la SNTFC CFR Călători. Acum, Traian Preoteasa „se gândește din nou se elimine din pix alte câteva sute de posturi vacante” micșorând astfel din pix numărul de angajați ai CFR Călători, spune el.



Consecințele lipsei de mecanici și de locomotive

Maxim Rodrigo crede că se va micsora și numărul de trenuri ale CFR Călători ținând cont de faptul că la mecanicii de locomotivă există un minus mare de personal motiv pentru care se acumulează ore suplimentare lună de lună. Se va ajunge la situația când nu vor mai exista mecanici de locomotivă la CFR Călători pentru asigurarea trenurilor. Aceasta se va adăuga la lipsa de locomotive pentru asigurarea trenurilor.

În condițiile în care numărul locomotivelor apte drum și numărul mecanicilor de locomotivă de la CFR Călători vor continua să scadă din vina conducerii, mobilitatea românilor va fi afectată serios. CFR Călători va pierde o parte din prestatia pe care o are căci actuala conducere a companiei nu înțelege ,,ramura tracțiune,, si nu înțelege importanța șefilor de tren și a conductorilor de a fi în număr necesar pentru asigurarea reală a prestației existente. Conducerea companiei nu înțelege nici rolul casierilor, motiv pentru care elimină deseori serviciul in tură sau serviciul de noapte, mai afirmă Maxim Rodrigo.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share