Site logo
8 noiembrie 2022

Construcția noii linii de tramvai Delfinului-Petricani nu se va putea face decât dacă se va demola ”Circul foamei” de la Delfinului, a declarat primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu (USR). El a vizitat marți, alături de primarul general Nicușor Dan, șantierul Pasajului Doamna Ghica, despre care cei doi au spus că se va deschide circulației în vara anului viitor. Până atunci, circulația tramvaielor pe Șoseaua Colentina va fi suspendată, ele urmând să fie înlocuite de autobuze.

La finele lunii septembrie, Consiliul Local al Sectorului 2 a adoptat un proiect privind realizarea unui tronson de linie de tramvai care să lege cartierele Pantelimon şi Pipera.

Concret, CL Sector 2 vrea să facă o asociere cu Municipalitatea pentru realizarea de documentaţii şi lucrări de reconfigurare a intersecţiei şi a Pasajului Doamna Ghica, precum şi de modernizare a căii de rulare pe tronsonul dublu de tramvai existent şi construirea unui tronson nou, astfel încă să rezulte un traseu cuprins între Bd. Dimitrie Pompeiu – calea ferată – Şos. Petricani – Bd. Lacul Tei – Str. Doamna Ghica – Şos. Pantelimon – Bd. Chişinău – Bd. Basarabia – Şos. Vergului. Consiliul local vrea să amenajeze şi domeniul public adiacent acestor lucrări pe 12,2 kilometri.

Potrivit primarului Radu Mihaiu, prin realizarea acestui proiect, linia de tramvai va merge într-o primă fază de la Piaţa Delfinului la Șoseaua Petricani, de unde va continua pe linia existentă până în Pipera.

”Circul foamei” de la Delfinului va trebui demolat pentru construcția liniei de tramvai Delfinului-Petricani

tramvai Delfinului-Petricani

„Pentru a construi linia de tramvai, trebuie îndeplinite trei condiții. 1. Pasajul Doamna Ghica să suporte o linie de tramvai, condiție care este îndeplinită. 2. Să facem o expertiză pe podul vechi (de peste liniile ferate care intră în Gara Obor – n.red.), să vedem dacă rezistă structura pentru preluarea traficului de tramvaie. 3. Dacă nu dărâmăm de la Delfinului, tramvaiele vor merge cu 5 km/oră, pentru că linia va urma un traseu în ”, a declarat pentru Club Feroviar primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu. El a precizat că, pentru continuarea liniei de tramvai, ar mai fi nevoie de un pasaj care să facă legătura mai departe, cu Bulevardul Chișinău.

Complexele agroalimentare construite în perioada dictaturii lui Nicolae Ceaușescu erau denumite în glumă de bucureșteni ”circuri ale foamei”, din cauza penuriei de alimente din epoca comunistă. Cele mai multe dintre acestea au fost transformate în mall-uri în perioada de după 1990, însă cel de la Delfinului a rămas o clădire insalubră în care-și desfășoară activitatea o piață și mai multe magazine din comerțul tradițional.

În atari condiții, pentru construcția liniei de tramvai Delfinului-Petricani, care potrivit planurilor Municipalității în final ar trebui să fie un tronson din conexiunea dintre cartierele Berceni și Pipera, trecând prin Titan și Pantelimon, ar fi necesară demolarea complexului. Aceasta se poate face prin emiterea unei Hotărâri de expropriere pentru cauză de utilitate publică.

Un nou termen pentru Pasajul Doamna Ghica. Se instituie restricții de trafic

tramvai Delfinului-Petricani


Demolarea nu va avea loc însă prea curând. Mult mai aproape este finalizarea Pasajului Doamna Ghica, promisă, după îndelungi amânări, pentru mijlocul verii viitoare.

Nicușor Dan și Radu Mihaiu au vizitat ieri șantierul și au anunțat și restricţiile de trafic pentru perioada următoare. Circulaţia tramvaielor liniei 21 va fi întreruptă pe ambele sensuri pe Şoseaua Colentina până pe 21 martie, dar va fi introdusă o linie de autobuz – 621.

„Pe sensul dinspre Colentina înspre Obor mașinile vor circula, deocamdată, în perioada următoare, pe linia de tramvai, celălalt sens fiind neafectat. Cu trecerea etapelor, se va circula invers, deci se va bloca sensul dinspre Obor înspre Colentina şi se va circula în sens invers pe liniile de tramvai. Breteaua dinspre Colentina către Petricani va rămâne deschisă”, a spus primarul Sectorului 2.

Directorul Trustului de Clădiri Metropolitane, Cristian Hiver, a detaliat: „Prima restricţie de trafic va fi instituită de vineri, unde blocăm Colentina, în afară de linia de tramvai. Deci, se va circula pe trei benzi: două spre Obor, una spre Petricani. Va fi până la începutul lunii ianuarie. După asta ne mutăm pe cealaltă parte a rondului, unde folosim linia de tramvai pentru traficul care iese din Obor spre ieşirea din București pentru încă o lună şi jumătate. După asta, nu mai sunt restricţii de trafic. Odată ce tablierul este montat, sudat, vopsit pe punctele de sudură, nu vor mai fi restricţii. Deci, cam în jur de trei luni vor dura aceste restricţii. Noi încercăm să comprimăm timpul, încercăm şi mai repede”.

Se va lucra la pasaj iarna, dar nu și noaptea

tramvai Delfinului-PetricaniRevenind la șantierul propriu-zis, primarul Sectorului 2 a menţionat că se va lucra pe timpul iernii, dar nu şi noaptea, având în vedere că şantierul produce mult zgomot. Se va lucra de luni până sâmbătă. Întrebat de Club Feroviar despre perspectiva montării liniei de tramvai pe pasaj, el a precizat că aceasta nu va fi instalată până nu va putea fi conectată cu restul reţelei.

„Lunea trecută a fost votat în Consiliul General un proiect care permite realizarea studiului de fezabilitate pentru tramvaiul de la Delfinului la Pipera. Atunci când va exista linie de tramvai de la Delfinului la Pipera se va putea monta şină de tramvai pe acest pasaj”, a spus Radu Mihaiu.

La rândul lui, primarul general Nicușor Dan a dat detalii despre modul cum va evolua șantierul la Pasajul Doamna Ghica. „Pentru toată structura metalică, termenul este începutul lunii martie. Începând de vineri, o să fie restricţii pentru realizarea acestei bucăţi care trece deasupra intersecţiei. Asta înseamnă că nu mai circulă tramvaiul. În loc de tramvai o să fie o linie de autobuz care suplineşte. Pasajul va fi inaugurat în vara anului viitor”, a spus edilul general.

Gabriela Firea vedea tablierul care nu exista

Nicuşor Dan a precizat că realizarea pasajului a fost o ”aventură”, în condiţiile în care Primăria Capitalei nu avea bani pentru acest proiect, dar a blocat o intersecţie.

Primarului Sectorului 2 a precizat că pe şantier există 300 de tone de tablier, din totalul de 987. El a menţionat că, deşi fostul primar general Gabriela Firea susţinea că există acest tablier, ”nu l-a văzut nimeni, nicăieri”, înainte să fie livrat, în acest an. „Aceste 300 de tone de tablier susţinea doamna fostă primar Firea că există undeva. Dacă ar fi existat aceste tone de tablier, s-ar fi văzut, vă garantez, aşa cum se vede şi acest tablier”, a spus Radu Mihaiu.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share