Site logo
29 decembrie 2022

O linie CF reabilitată și repusă în funcțiune de CFR SA la finele lunii martie a rămas nefolosită, iar transportul se face în continuare cu camioanele.

”Calea ferată Bogdănești-Dimitrie Cantemir nu va fi funcțională niciodată. Nu se vrea ca această cale ferată să fie funcțională de pe ambele maluri ale Prutului. Nu se vrea! Nu va fi niciodată! Când sunt cozi interminabile la Siret și noi putem duce cu trenul cerealele către Constanța sau Vestul Europei. Și este podul cu calea ferată, este vama, problema infrastructurii este rezolvată. Poliție de frontieră este, cu tot ce înseamnă sistem informatic în gările Fălciu și Bogdănești. Însă nu se vrea, nu este interes la cele două guverne”, a spus Neculai Moraru, primarul PSD al comunei Fălciu, citat de publicația Est News.

El a adăugat că a discutat și cu conducerea Ministerului Transporturilor: ”I-am spus ministrului că sunt cozi interminabile la Huși, 12 kilometri de tituri care transportă cereale. Descongestionați toate vămile! Ministrul Sorin Grindeanu (tot PSD – n.red.) mi-a spus că această problemă îl depășește. Unde să te mai duci? Ce să mai spui? Nu ai unde să te duci”.

Linie CF reabilitată de CFR SA în luna martie

Războiul din Ucraina a făcut ca CNCF CFR SA să redeschidă o gară modernizată și abandonatăPe 17 martie, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că vineri, 18 martie 2022, se redeschide linia de cale ferată Zorleni-Fălciu-Fălciu Frontieră, o linie feroviară care traversează râul Prut și care asigură legătura directă cu stația Cantemir, punct feroviar de frontieră al Republicii Moldova.

”Prin redeschiderea liniei feroviare Zorleni – Fălciu – Fălciu Frontieră, în lungime de cca 60 de km, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA se aliniază eforturilor concrete ale României în preluarea și gestionarea fluxului crescut de refugiați din Ucraina, care sosesc în țara noastră, prin granițele cu Republica Moldova. Linia de cale ferată Zorleni – Fălciu – Fălciu Frontieră, destinată atât transportului feroviar de călători, cât și de marfă, a fost închisă în anul 2015, deoarece niciun operator de transport feroviar român sau din Republica Moldova, nu a mai solicitat trasă pentru desfășurarea transportului pe această secție de cale ferată neinteroperabilă”, se arată în comunicatul dat publicității de CFR SA, așa cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share