Site logo
8 ianuarie 2022

Firma spaniolă Puentes y Calzadas Infraestructuras, activă și în România, a fost exclusă în Lituania dintr-o licitație pe care o câștigase ca urmare a faptului că este deținută majoritar de un gigant de stat chinez, implicat în lucrările de militarizare a mării Chinei de Sud.

Guvernul a interzis grupului feroviar de stat al Lituaniei să semneze un acord de 63 milioane euro cu o firmă spaniolă controlată de chinezi pentru construirea unui pod feroviar  al Rail Baltica peste râul Neris din motive de securitate națională.
Miercuri, Guvernul lituanian a aprobat încheierea unei comisii guvernamentale de verificare a acordurilor întreprinse de companii strategice că Puentes y Calzadas Infraestructuras reprezintă o amenințare la adresa securității naționale.
„Guvernul a decis că înțelegerea planificată a LTG Infra cu cel mai bun ofertant […] nu respectă interesele de securitate națională”, a declarat pentru BNS Rasa Jakilaitiene, purtătoarea de cuvânt a premierului. Decizia înseamnă că LTG Infra, subsidiară a Lietuvos Gelezinkeliai (Căile Ferate Lituaniene, LTG), nu va semna contractul, în valoare de 62,5 milioane de euro, cu compania spaniolă de construcție a infrastructurii de poduri și drumuri.
Rolandas Slepetys, șeful Departamentului de Siguranță și Management al Riscului LTG, a declarat că, dacă Puentes y Calzadas Infraestructuras nu va fi aceptată, urmează să fie semnat un contract cu Rizzani de Eccher din Italia, ofertantul secund, sub rezerva aprobării comisiei.
Rizzani de Eccher se oferă să construiască podul Neris pentru 63,957 milioane de euro, fără TVA. Compania spaniolă și-a propus să realizeze proiectul pentru 62,513 milioane de euro.
Compania radio publică LRT a raportat că China Road and Bridge Corporation a cumpărat în 2020 două treimi din acțiunile Puentes y Calzadas Infraestructuras. Corporația chineză este controlată de China Communications Construction, o companie importantă de stat chineză, care se află sub sancțiunile SUA din august 2020, deoarece este legată de armata Chinei.
Noul pod feroviar de 1.510 metri lungime peste râul Neris, lângă orașul central Jonava, va fi cel mai lung de acest gen din țările baltice. În România compania spaniolă a realizat lucrări pentru Compania de Drumuri și Autostrăzi dar și pentru CFR (modernizarea gării Bristrița fiind una dintre acestea).
We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share