Slide


PARTENERI:

Locomotivă CFR Călători deraiată, cu instalația Indusi izolată și DSV defectă

By

Conducerea companiei CFR Călători, condusă de Traian Preoteasa, nu a tras nicio învățătură din gravele accidente și incidente recente de cale ferată. Vineri seara am avut o locomotivă CFR Călători deraiată, aceasta blocând traficul în grupa Cluj până a doua zi.

Incidentul a scos la iveală o grămadă de nereguli și erori în politica de personal a CFR Călători, potrivit discuțiilor purtate de către Club Feroviar cu unele surse din domeniu.

Deraierea locomotivei de manevră DHC 554 a avut loc la ora 22.00, fapt pentru care accesul în grupa Cluj a fost blocat toată noaptea. „E destul de grav, căci nu s-au putut revizui tehnic trenuri, nu s-au putut igieniza, căci asta se face în grupa Cluj, ceea ce a venit de la drum a plecat mai departe, s-au întors, căci nu au avut acces în grupa tehnică. Vagoanele ce erau în grupă nu au mai putut ieși până a doua zi”, explică o sursă situația.

Locomotivă CFR Călători deraiată

Deraierea s-a produs după ce locomotiva a depășit un semnal și a ajuns în dreptul unui sabot de deraiere. A fost probabil vorba de o eroare umană, însă cauza va fi stabilită de către AGIFER care a început luni dimineața discuții cu mecanicul de locomotivă implicat.

În ceea ce îl privește pe acesta, aici se pare că este vorba de o eroare de gestionare a resurselor umane de către CFR Călători.

„Mecanicul era din Ilva mică, sunt mulți mecanici aduși în speranța transferului la puncte de lucru. De la Ilva Mică la Cluj a făcut 4 ore doar pe drum, deja era obosit înainte să intre în serviciu”, spune sursa indicată, ce opinează că la nivelul conducerii CFR Călători trebuie făcută o analiză a punctelor de lucru, dacă sunt oportune, dacă sunt necesare. Mecanicul nu trebuia angajat de la Ilva Mică, trebuie aduși din apropierea domiciliului lor, nu de la 150 de kilometri distanță. Mulți mecanici, în special tineri, fac naveta până se eliberează un loc.

Situația aceasta a fost criticată și de liderul sindical Maxim Rodrigo într-un articol disponibil aici.

Nu în ultimul rând, există nereguli grave privind locomotiva în cauză, iar aceasta nu avea voie să circule. Locomotiva avea instalația Indusi izolată și instalația DVS, deci conform instrucției 201, art. 40 lit i), acea locomotivă nu avea voie să iasă din depou cu defect la instalația INDUSI și DSV. În ultima perioadă, locomotiva a trecut prin mai multe revizii PTH3 la Depoul Cluj (aproximativ opt), de fiecare dată fiind închiși ochii privind starea echipamentelor de siguranță a circulației.

În primăvara acestui an, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Rodrigo Gabriel Maxim, a acuzat faptul că angajările de mecanici la CFR Călători se fac haotic și l-a făcut responsabil pentru acest lucru pe Mihail Victor Manole, directorul de Material Rulant al operatorului feroviar de stat.

„Directorul Material Rulant, domnul Mihail Victor Manole, nu acordă o deosebită atenție problemelor legate de siguranța feroviară, respectiv a problemelor legate de starea tehnică a locomotivelor, automotoarelor și ramelor electrice și nu are nicio strategie a schimbului de generații la funcțiile de: acar, mecanic de locomotivă, revizor de locomotivă, șef de tură și mecanic instructor”, se arată într-o adresă trimisă la acel moment de federația menționată directorului general al CFR Călători, Traian Preoteasa.

Rodrigo Maxim spunea atunci că se angajează în special mecanici care trebuie să facă naveta și dădea exemplele Punctului de Lucru Bistrița, cu prezentări la Ilva Mică, și SELC Craiova, cu prezentări la Roșiori Nord. Potrivit liderului sindical, organigramele pentru Ilva Mică și Roșiori sunt nejustificat mai numeroase decât organigrama SELC Basarab. În cazul acesteia din urmă, sunt normați 28 de mecanici locomotivă I, însă practic există mai puțin de jumătate, ”pentru că la SELC Basarab nu se fac angajări și se angajează în schimb la SELC Craiova, pentru prezentări la stația Roșiori, și PELC Bistrița, pentru prezentări la stația Ilva Mică, astfel încât cresc și costurile societății”. În adresa menționată, el precizat faptul că acest lucru se întâmplă chiar în condițiile în care există solicitări de angajări  ale mecanicilor de locomotivă cu domiciliul în localitățile în care sunt depourile.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share