Site logo
29 septembrie 2022

După cele șase automotoare Siemens Desiro ale CFR Călători, Remarul 16 Februarie a sechestrat și o locomotivă din Muntenegru, care fusese dusă la reparații.

Cum operatorul feroviar de marfă din Muntenegru deține doar opt locomotive electrice, cea imobilizată la Cluj-Napoca reprezintă 12,5% din parc.

Această locomotivă a fost încredințată de Montecargo, prin licitație, în luna ianuarie firmei românești, pentru reparații, relatează România liberă. Contractul, semnat de muntenegreni prin directorul executiv al Montecargo, Vladimir Božović, la data de 19 ianuarie 2022, prevedea că Remarul 16 Februarie trebuie să repare locomotiva electrică în termen de 90 de zile calendaristice de la intrarea acesteia în fabrică, ceea ce s-a întâmplat în jurul datei de 15 aprilie. Valoarea contractului este de 348.480 de euro cu TVA inclusă.

Timpul s-a scurs, iar locomotiva nu a fost gata nici după ce termenul contractual a fost depășit, iar acest lucru l-a determinat pe președintele Consiliului de Administrație al Montecargo, Miroslav Brajović, să vină în România, în luna august, să vadă ce se întâmplă cu ea.

Locomotivă din Muntenegru, dezmembrată la Cluj-Napoca

Când a ajuns la Cluj-Napoca, șeful operatorului feroviar din Muntenegru și-a văzut locomotiva desfăcută în bucăți, la aproape două luni după ce termenul din contract fusese depășit.

După vizita în România, Miroslav Brajović s-a dus la televizunea din Muntenegru, unde a declarat: „Lokomotiva za bankrot”, adică „Locomotiva este în faliment”.

Uzina de reparații material rulant Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca este deținută de omul de afaceri Călin Mitică.

Șase automoroare ale statului român, sechestrate de patru ani la Cluj-Napoca

În aceeași situație cu locomotiva muntenegreană se află (și nu de câteva luni, ci de patru ani) și șase automotoare ale CFR Călători. Scenariul a fost același: au fost trimise la reparații și nu s-au mai întors. Cum parcul activ de ”Săgeți” al operatorului feroviar de stat din România este de aproximativ 60, rezultă că cele sechestrate la Cluj-Napoca reprezintă 10%.

În urmă cu un an, Curtea de Conturi a dat un ultimatum CFR Călători, cerându-i conducerii operatorului feroviar de stat să facă demersuri rapide pentru recuperarea materialului rulant sechestrat la Remarul 16 Februarie, după cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă.

După ce, cu un an înainte, și Corpul de control al ministrului Transporturilor constatase același lucru, inspectorii Curții de Conturi au remarcat din nou ”Imobilizarea unui număr de 6 automotoare în societatea reparatoare, peste termenul contractual”.

Cu toate acestea, a trecut un an și nu s-a întâmplat nimic. Poate și din cauza relației de prietenie dintre prim vicepreședintele PNL Rareș Bogdan cu Călin Mitică, al cărui fiu este angajat la cabinetul eurodeputatului. Pe cale de consecință, nu s-a făcut mai nimic pentru recuperarea automotoarelor (în afară de un banal proces civil, când de fapt trebuia acțiune penală), iar operatorul de călători deținut de Călin Mitică, Transferoviar Călători, primește în continuare subvenții de la stat, prin Autoritatea de Reformă Feroviară.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share