Site logo
M700 a ajuns la saturație. CFR SA vrea să înceapă lucrări pentru creșterea capacității de trafic
8 iulie 2021

După ce, la finele anului trecut, au fost introduse trenurile pe relația Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă, M700 a ajuns la saturație pe intervalul București-Mogoșoaia. Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA vrea să remedieze această situație și a lansat o licitație pentru creșterea capacității de trafic.

Adrian Bărbulescu

M700 a ajuns la saturație loviți de tren criza trenurilor de Aeroport trasele de aeroport trenurile de aeroport Mersul trenurilor de Aeroport se închide linia de Aeroport casele de bilete la CFR SA recepția liniei de Otopeni

Deocamdată este vorba doar de etapa preliminară, însă este primul pas care trebuia făcut pentru descongestionarea liniei de cale ferată.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat joi anunțul de licitație ce are ca obiect ”Lucrări de creștere a capacității de circulație pe distanța București Nord-PM Pajura-Mogoșoaia (expertiză și DALI)”. Valoarea totală estimată a contractului, ce va trebui dus la bun sfârșit în termen de opt luni (șapte luni prestarea servicilui propriu-zis și o lună pentru perioada de aprobări în Consiliile Tehnico-Economice ale Regionalei București și CNCF CFR SA central) este de 137.700 de lei, echivalentul a aproximativ 28.000 de euro.

Evaluarea ofertelor se va face pe baza unui algoritm complex, în cadrul căruia prețul ofertei (componenta financiară) va conta într-o proporție de numai 40%, restul urmând a fi acordat pentru factori ce țin de pregătirea experților și capacitatea profesională în general.

Cerințe stricte pentru participarea la licitație

Căile Ferate Române Cătălin Drulă cu calea ferată
Între Pajura și Mogoșoaia e linie simplă

Pentru participarea la licitație, cerința minimă obligatorie este ca ofertanții să aibă autorizație de furnizor feroviar eliberată de Autoritatea Feroviară Română (AFER) pentru servicii de proiectare în domeniul infrastructurii feroviare conform cerințelor OMT 290/2000, valabilă la data prezentării.

Totodată, se solicită și experiență similară, fapt care se va demonstra prin prezentarea unui contract sau mai multor contracte din care să reiasă servicii similare prestate în ultimii trei ani de zile cu o valoare individuală/cumulată de minimum 137.700 de lei. Serviciile similare acceptate sunt servicii de elaborare de documentații tehnico-economice (studiu de fezabilitate, DALI, proiectare) în domeniul infrastructurii și suprastructurii feroviare care să includă terasamente de cale ferată, instalații de semnalizare feroviară, telecomunicații feroviare.

Se solicită garanție de participare la licitație în valoare de 1.377 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 9 august 2021, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 9 decembrie 2021.



M700 a ajuns la saturație după introducerea trenurilor de Aeroport

Între Mogoșoaia și Balotești linia a fost dublată

Faptul că M700 a ajuns la saturație, pe distanța Pajura-Mogoșoaia, este precizat chiar în Caietul de sarcini al licitației lansate de Regionala București.

Motivul este simplu: linia a fost dublată, în cadrul unui contract executat de austriecii de la Porr Construct, doar pe distanța Mogoșoaia-Balotești. Între Pajura și Mogoșoaia, Magistrala 700 este linie simplă, neelectrificată. Pe o porțiune semnificativă, ea este dublată de linia 301k, electrificată, dar care este utilizată doar pentru circulația garniturilor de marfă spre Chitila.

În atari condiții, odată cu introducerea, de la data de 13 decembrie 2020, a 72 de trenuri (36 de perechi) pe relația București Nord-Aeroport Henri Coandă, linia a fost pur și simplu sufocată și întârzierile sunt la ordinea zilei.

Soluție ce va fi analizată în cadrul contractului

M700 a ajuns la saturațieÎn cadrul contractului, se va analiza întregirea circulației astfel: din stația Mogoșoaia – linia curentă 301K – Ramificație Colentina, prin postul de macazuri (PM) Giulești – schimbător de cale 2M – schimbător de cale 1G – prin prelungirea liniei V Chitila până în Cap Y PM Pajura și introducerea a două schimbătoare de cale în PM Pajura și Post Giulești.

Cu alte cuvinte, se are în vedere utilizarea liniei 301K ca dublare pentru M700, această operațiune necesitând însă prelungirea ei și montarea unor macazuri. Pasajul feroviar peste DN1A  de la intrarea în stația PO Parc Mogoșoaia a fost proiectat cu trei linii (vezi foto), dintre care în momentul de față sunt utilizate doar două. Dacă se va trece și la utilizarea celei de-a treia, actualul peron construit aici de Primăria Mogoșoaia va trebui dărâmat și mutat în altă parte. Rămâne de văzut la ce concluzie va ajunge proiectantul, având în vedere că el trebuie să propună două scenarii către beneficiar – Regionala București a CFR SA.

Proiectul trebuie corelat cu cel pentru legătura la noul Terminal Est de la Otopeni

Terminalul Est al Aeroportului OtopeniOricum, la elaborarea documentației, se va ține cont de faptul că ea va trebui corelată cu proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord-Aeroport Henri Coandă, faza II.

Este vorba de Studiul de fezabilitate privind noul racord feroviar la Terminalul Est al Aeroportului Otopeni, realizat de Baicons și care a fost pus în dezbatere publică în primăvara acestui an. Această conexiune feroviară va fi complementară celei inaugurate la finele anului trecut între Gara de Nord și actuala aerogară de la Henri Coandă și va presupune contrucția unei căi ferate noi ce se va desprinde din stația Balotești de pe Magistrala 700. De asemenea, sunt prevăzute lucrări de modernizare a stațiilor de pe traseu, electrificarea căii ferate, construcția a două stații noi și a unui tunel.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share