Site logo
3 august 2020
UE pentru infrastructura de transport completele specializate pe achiziții publice calea ferată Bucureşti-Suceava decontarea fondurilor europene

România va avea în exerciţiul 2021-2027 17 miliarde de euro de la UE pentru infrastructura de transport, faţă de 5,6 miliarde de euro în exerciţiul 2014-2020, pentru a accelera construcţia de autostrăzi şi căi ferate.

UE pentru infrastructura de transport completele specializate pe achiziții publice calea ferată Bucureşti-Suceava decontarea fondurilor europene

”Sunt propuse sume şi bugete însemnate pentru proiecte de infrastructură – infrastructura de transport. Bugetul pentru politica de coeziune este de 8,9 miliarde de euro, iar pentru ceea ce înseamnă planul de recuperare şi rezilienţă sunt propuse încă 8 miliarde de euro. Discutăm de un maxim istoric pentru proiecte de infrastructură, mai ales infrastructură de transport de 17 miliarde de euro, în condiţiile în care până acum România a avut alocate pentru infrastructura de transport, pentru actuala perioadă de programare 5,6 miliarde de euro. Nu e suficient să avem doar bugetul creionat şi proiectele în forma care să permită finanţare din fonduri, dar trebuie să căutăm mecanismele de implementare cât mai flexibile pentru a fi implementate“, a declarat Marcel Boloş, ministrul Fondurilor Europene, în cadrul emisiunii ZF ”Investiţi în România!”, citată de Mediafax.

Au început discuțiile cu UE pentru infrastructura de transport

Pentru a implementa noile proiecte şi pentru a asigura finanţare europeană pentru infrastructură, ministrul spune că în noul exerciţiu s-au început discuţiile cu Comisia Europeană încă de la început şi deja a înce­put pregătirea proiectelor ce urmează a fi finanţate cu bani de la Uniunea Europeană.

”Negocierea cu Comisia este în stadiu avansat şi suntem pe picior de egalitate cu Polonia din perspectiva stadiului negocierilor şi nu vom avea timpi de întârziere în accesarea banilor. În al doilea rând, Guvernul în Ordonanţa 88 din 2020 a alocat fonduri pentru pregătirea proeictelor care urmează a fi finanţate în perioada următoare. Pentru autorităţile locale sunt 100 milioane de euro alocaţi pentru a pregăti proiectele, iar pentru proiectele mari de infrastructură sunt alocate fondurile necesare astfel încât să putem pregăti proiectele mari încă de dinaintea perioadei de programare“, a spus Marcel Boloş.

Riscul de a accesa târziu banii

Invitat la Digi24, ministrul a făcut alte precizări. Bugetul alocat politicii de coeziune, de 28,2 miliarde de euro, reprezintă fondurile din care finanțăm autostrăzile, linia de cale ferată, infrastructura educațională, cea spitalicească, deci bani pentru investiții vitale pentru România, a explicat Marcel Boloș.

Pentru a accesa acești bani, Guvernul are în dezbatere din 31 iulie un Acord de parteneriat și speră ca de la 15 septembrie să înceapă o procedură de negociere – informală – cu Comsia Europeană. „Sperăm să închidem procedura spre sfârșitul anului, astfel încât să putem accesa fonduri în perioada de programare 2021-2027 începând cu primul an al acestei perioade. Ar fi o premieră în istoria României. Accesul la bani târziu înseamnă compromiterea proiectelor de infrastructură”, a subliniat ministrul Fondurilor Europene.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share