Mecanicii de locomotivă din Germania au obținut reducerea progresivă a timpului de lucru de la 38 de 35 de ore pe săptămână, potrivit unui acord convenit cu administrația Deutsche Bahn după un val de greve.
Un acord între sindicatele și conducerea DB a fost semnat în urma negocierilor pe tema salariilor și a timpului de muncă. Acordul prevede reducerea timpului de lucru pentru mecanicii de locomotivă de la 38 la 35 de ore pe săptămână până în anul 2029, fără reducerea corespunzătoare a salariilor.
Concret, timpul de lucru al mecanicilor va scădea la 37 de ore în 2026, la 36 de ore în 2027, la 35 de ore și jumătate în 2028 și la 35 de ore în 2029. Mecanicii vor putea în continuare să lucreze până la 40 de ore pe săptămână, cu ore suplimentare plătite cu 2,7% în plus.
În ceea ce privește salariile, acestea vor beneficia de o primă de inflație anuală în valoare de 2.850 de euro de persoană, dar și de o creștere a retribuției cu 420 de euro începând din anul 2025, potrivit anunțului făcut de compania feroviară de stat Deutsche Bahn.
Mecanicii de locomotivă din Germania au făcut șase greve în ultimele luni
Acest acord pune capăt unuia dintre cele mai dure și mai costisitoare conflicte sociale cu care s-a confruntat calea ferată germană în ultimi ani. Sindicatul mecanicilor de locomotivă din Germania (GDL) a organizat de la finele anului trecut și până în prezent o serie de nu mai puțin de șase greve, unele dintre ele durând mai multe zile, fapt ce a provocat perturbări masive în circulația trenurilor de călători și de marfă deopotrivă. Ultima întrerupere a lucrului la Deutsche Bahn a avut loc în urmă cu două săptămâni, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.
Cea mai mare economie a Europei este perturbată de luni bune de acţiuni sindicale, deoarece lucrătorii şi conducerea din numeroase sectoare se înfruntă asupra condiţiilor de muncă pe fondul inflaţiei ridicate şi al activităţii economice slabe.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail