Site logo
13 martie 2023

Mecanicul de locomotivă de la CFR Călători care a provocat accidentul feroviar de la Roșiori a fost suspendat de la conducerea trenurilor, până la finalizarea anchetei.

”Urmare a declarațiilor preliminare ale comisiei de anchetă a AGIFER, a avizărilor ulterioare ale CFR SA și a declarațiilor oficiale privind incidentul feroviar produs în cursul acestei dimineți în stația Roșiori Nord, CFR Călători precizează că:

  • în prezent circulația feroviară se desfășoară în continuare doar pe liniile 1, 2 și 3 care nu au fost afectate de incident.
  • din primele verificări și conform informațiilor oficiale ale specialiștilor prezenți la fața locului, mecanicul trenului IR 1822, care urma să intre în stație la altă linie, a depășit semnalul de intrare în stație, care era deja în poziția oprire (culoarea roșie) și a tamponat ultimul vagon al trenului de marfă, aflat în mers pentru garare. Aceste informații sunt deja verificate, analizate și certificate de membrii comisiei de anchetă AGIFER, comisie care va stabili cu exactitate cauzele producerii incidentului.
  • mecanicul este autorizat și deține permisul de conducere aferent trenului de călători și vechimea necesară pentru a conduce trenurile de rang superior.
  • până la definitivarea cercetării de către organele abilitate, mecanicul nu va mai conduce trenuri de călători.
  • informarea CFR Călători din această dimineață s-a bazat pe avizările oficiale primite de la CFR SA de la acea oră.
  • cauzele care au generat producerea acestui incident feroviar sunt în cercetare de AGIFER care poate oferi atunci când este posibil detalii oficiale despre cursul și rezultatele anchetei”, se arată într-un comunicat postat pe site-ul operatorului feroviar de stat.

reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Traian Preoteasa recunoaște că a mințit referitor la accidentul feroviar de la Roșiori

Citind comunicatul, se poate constata că Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători, recunoaște indirect că a mințit în informarea transmisă presei în cursul dimineții. El însă dă vina pe Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, condusă de Ion Simu-Alexandru, cu care are un ”meci” mai vechi. Anul trecut, Simu l-a dat afară de la CFR SA pe Preoteasa, iar acesta din urmă a contestat decizia în justiție.

Mai multe detalii despre acest război în justiție puteți citi AICI.

Deraierea marfarului DB Cargo s-a produs după ce acesta a fost tamponat de locomotiva trenului IR 1822 al CFR Călători, așa cum a dezvăluit în premieră Club Feroviar. Conducerea operatorului feroviar de stat a mințit, spunând că deraierea nu a avut nicio legătură cu IR 1822, minciună demontată ulterior de directorul general al AGIFER, Laurențiu Dumitru, și apoi de către responsabilii CNCF CFR SA.

CITEȘTE și VIDEO Cum sunt forțați mecanicii să încalce legea și în ce condiții inumane dorm la Craiova

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share