Site logo
Megalicitație lansată de CFR SA pentru repararea a 1.500 km de cale ferată
2 februarie 2022

Administratorul infrastructurii feroviare din România a lansat miercuri după-amiază o megalicitație pentru reparații la calea ferată, pe o distanță cumulată de aproape 1.500 km, împărțiți pe toate cele opt regionale. Este vorba de un contract cadru, cu o valoare maximă estimată de peste 850 de milioane de euro, care se va derula timp de patru ani de zile.

Compania Națională de Căi ferate CFR SA a postat miercuri după-amiază în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație ce are ca obiect ”Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii”. Valoarea totală estimată a contractului de tip acord cadru este cuprinsă între 1.001.483.640 și 4.216.621.320 de lei.

Liniile de cale ferată de pe rețeaua feroviară prezintă o stare tehnică ce nu permite exploatarea la capacitate maximă a capacității de transport și circulaţia trenurilor în condiţii de fiabilitate, confort şi siguranţă. De asemenea, se constată uzura accentuată la întreg ansamblul de elemente din care este alcătuită calea ferată (şină, traverse, prinderi), iar trecerile la nivel prezintă degradări care îngreunează trecerea vehiculelor peste cale ferată, se arată în anunț.

În consecință, CNCF CFR SA vrea să încheie opt acorduri-cadru (câte un acord-cadru pentru fiecare sucursală regională) care au ca obiect stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări). Având în vedere specificul lucrărilor de întreținere la calea ferată există posibilitatea ca entitatea contractantă să dispună începerea lucrărilor în același interval de timp la mai multe loturi.



Lucrări de reparații la calea ferată ce se vor executa

reparații la calea feratăLucrările care se vor executa în cadrul acestor contracte sunt aceleași pentru fiecare dintre cele opt regionale.

Astfel, se vizează înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, având ca rezultat aducerea liniei în parametrii pentru viteza de circulație de 120 km/oră a trenurilor de călători și a trenurilor de marfă.

Concret, lucrările presupun: – demontarea căii existente, aranjarea materialelor demontate în afara gabaritulului pe bancheta căii; transportul materialelor scoase din cale în depozite stabilite de beneficiar; – înlocuirea elementelor componente ale suprastructurii căii cu materialele noi achiziționate de executant (traverse din beton tip 60 echipate cu prindere elastică, aparate de cale tip 60 montate pe traverse din beton, piatră spartă, jil-uri și cupoane de tranziție, dale din beton sau elastice pentru treceri la nivel (unde este cazul), completarea prismului de piatră spartă la dimensiunile instrucționale pentru linii cu cale sudată; – profilarea mecanizată, burajul și riparea mecanizată cu aducerea liniei la profilul în lung și direcție, urmate de stabilizarea dinamică a căii vor fi efectuate de beneficiar; – realizarea căii fără joante și înglobarea aparatelor de cale în CFJ se efectuează de executant; – montarea elementelor componente ale trecerilor la nivel cu calea ferată și realizarea racordărilor cu partea carosabilă, efectuate de executant; – curățarea și asigurarea sistemelor de scurgere a apelor pluviale în lungul căii, zonelor aparatelor de cale sau trecerilor la nivel existente, efectuate de executant; – întreținerea normală și extraordinară a lucrărilor de către executant până la predarea acestora către beneficiar; – activități și consumabile necesare pentru menținerea în stare de curățenie a perimetrului unde se execută lucrarea, demontarea și îndepărtarea oricăror lucrări sau activități provizorii.



Lucrările de reparații la calea ferată, regională cu regională

reparații la calea ferată ridicarea restricțiilor de viteză la CFR contractele pentru linia ferată Buzău-Făurei

Așa cum spuneam, contractul este împărțit în opt loturi, câte unul pentru fiecare regională. Acordul-cadru va fi încheiat la nivel Central CFR, iar contractele subsecvente se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate. Lucrările presupun, în total, repararea a 1.461 km de cale ferată. Loturile sunt după cum urmează:

  1. Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF București

Valoarea estimată fără TVA:89.469.720,00  – 476.209.800,00 lei

Cantitatea maximă a acordului cadru este de 165 km, iar cea minimă de 31 km lucrare. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 52 km, iar cea minimă de 7 km.

  1. Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Craiova

Valoarea estimată fără TVA:103.900.320,00  – 634.946.400,00 lei

Cantitatea maximă a acordului cadru este de 220 km, iar cea minimă de 36 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 64 km, iar cea minimă de 8 km.

  1. Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Timișoara

Valoarea estimată fără TVA:144.306.000,00  – 490.640.400,00 lei

Cantitatea maximă a acordului cadru este de 170 km lucrare, iar cea minimă de 50 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 44 km, iar cea minimă de 11 km.

  1. Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Cluj

Valoarea estimată fără TVA:152.964.360,00  – 533.932.200,00 lei

Cantitatea maximă a acordului cadru este de 185 km, iar cea minimă de 53 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 50 km, iar cea minimă de 17 km.

  1. Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Brașov

Valoarea estimată fără TVA:132.761.520,00  – 496.412.640,00 lei

Cantitatea maximă a acordului cadru este de 172 km, iar cea minimă de 46 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 50 km, iar cea minimă de 17 km.

  1. Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Iași

Valoarea estimată fără TVA:72.153.000,00  – 531.046.080,00 lei

Cantitatea maximă a acordului cadru este de 184 km, iar cea minimă de 25 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 51 km, iar cea minimă de 7 km.

  1. Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Galați

Valoarea estimată fără TVA:184.711.680,00  – 623.401.920,00 lei

Cantitatea maximă a acordului cadru este de 216 km, iar cea minimă de 64 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 61 km, iar cea minimă de 12 km.

  1. Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Constanța

Valoarea estimată fără TVA:121.217.040,00  – 430.031.880,00 lei

Cantitatea maximă a acordului cadru este de 149 km, iar cea minimă de 42 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 45 km, iar cea minimă de 10 km.



Condiții de participare la licitația lansată de CFR SA

BVC CFR SA investițiile feroviare din PNRRPentru participarea la procedura de achiziție, ofertantul trebuie să facă dovada că a dus la bun sfârșit în ultimii cinci ani (perioadă ce se calculează de la data limită de depunere a ofertelor) lucrări în domeniul infrastructurii feroviare de natura sau complexitatea similare.

Se iau în considerare lucrări de construcții căi ferate noi; și/sau lucrări de modernizare și/sau reabilitare și/sau consolidare și/sau reparații capitale a căii ferate. De asemenea, sunt luate în calcul lucrări de întreținere periodică a căii ferate și lucrări de sudare a şinelor de cale ferată.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 31 martie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 31 iulie 2022.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share