Site logo
Metrorex a anulat și ultima licitație de achiziție a energiei necesare
23 septembrie 2021

Metrorex, una dintre companiile mari consumatoare de energie electrică din sectorul Transporturilor de persoane, a anulat licitația de achiziție pentru energie necesară următorului an din lipsa de oferte. Dinamica ridicată a prețurilor și refuzul companiei de a apela la BRM determină achizițiile directe.

Metrorex urma să cumpere o cantitate de 173.000 de MWh la un preț estimativ de 89,97 milioane de lei, fără TVA. Valoarea estimată include și taxele percepute de ANRE, în sumă de 159 de lei fără TVA.

Aceasta ar însemna că Metrorex s-a arătat dispusă să plătească în medie 520,1 lei, inclusiv tarife reglementate, respectiv contribuția pentru cogenerare și valoarea certificatelor verzi (componenta variabilă), compusă din:

a) tarif mediu pentru serviciul de transport, componentele tarifului de transport de introducere a energiei electrice în rețea (TG) și de extragere a energiei electrice din rețea (TL) și tariful pentru sistem (TSS) – Compania Națională de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica” S.A. (lei/ MWh);

b) tarif specific pentru serviciul de distribuție a energiei electrice (TD_MT), pentru Societatea E-Distribuție Muntenia (lei/MWh);

c) contribuția pentru cogenerare de înaltă eficiență (lei/Mwh);

d) contravaloarea Certificate verzi, specificată explicit (lei/Mwh);

e) acciza comercială.

Ofertele trebuiau depuse până pe 16 august, dată la care însă Metrorex nu a primit nicio ofertă valabilă, lucru de înțeles, căci la acel moment, cel puțin la BRM, 520 lei era prețul unui MWh fără componenta auxiliară, în sumă de 159 lei pe MWh.

Energia luată prin negociere fără publicare de la Hidroelectrica

Deocamdată, Metrorex și Hidroelectrica se află într-un contract de livrare a energiei electrice pe patru luni cu posibilitatea prelungirii cu încă trei luni, până undeva la începutul anului următor.

Până în prezent, Metrorex a refuzat în mod constant să achiziționeze energie prin ringul BRM în pofida popularității mari a acestuia printre primării, companii feroviare (CFR), tribunale și judecătorii, spitale etc.

Insistența Metrorex de achiziționa prin licitație energia necesară de tracțiune și iluminat, în contextul unei dinamici ridicate a prețurilor acesteia, a cauzat companiei pierderi importante de zeci de milioane de lei, după cum a explicat aici Club Feroviar.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share