Site logo

Metroul din Cluj, pornit pe baza unei autorizații de construire pentru avarii, calamități sau accidente

24 mai 2024

Metroul din Cluj ar avea emisă o autorizație de construire de urgență ce poate fi acordată doar pe lucrări necesare în situații de avarii, calamități sau accidente, acuză societatea civilă din Cluj-Napoca, ce a și inițiat o petiție pentru cercetarea acesteia.

Petiția lansată pe platforma Declick a fost lansată la doar câteva zile după ce s-a anunțat emiterea autorizației de construire și cu 30 de zile înainte de termenul la care primarul Emil Boc spune că vor fi începute lucrările.

„Mare veste, mare! Tișe (Alin Tișe, președintele CJ Cluj – n.red.) a semnat ieri autorizația de construire a “metroului” (…) Cum a fost asta posibil fără descărcare arheologică făcută, fără PUZ valabil, cu proiectarea în plop și chiar și fără studiile geo terminate? Pe baza unui biet Studiu de Fezabilitate? Simplu! Tișe a semnat autorizația “în regim de urgență” – procedură prevăzută în Ordinul 1943/2021 “în cazuri de avarii, accidente tehnice, calamităţi ori alte evenimente cu caracter excepţional”. Ei, așa o să fie și toată lucrarea. O cacealma la nivel de calamitate (…) Lucrarea nu are nici măcar Proiectul Tehnic sau DTAC-ul făcut”, scrie pe o pagină de socializare Szakats Istvan fondator al ONG Clujul Civic.

În petiția lansată, inițiatorii solicită verificarea autorizației. În urmă cu o săptămână, Adrian Câciu, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, s-a declarat îngrijorat privind întârzierile în execuția metroului de la Cluj, unde nu există selectat dirigintele de șantier și nu s-a delimitat zona lucrărilor. Metroul lui Boc ar avea întârzieri. El a zis că metroul de la Cluj este cel mai întârziat proiect din PNRR, unde nu avem nici contract de dirigenţie de şantier.



Share