Site logo
13 iulie 2022

Primăria Cluj-Napoca a lansat licitația pentru consultanță la metrou, ofertele urmând să fie primite până la data de 8 august. Primăria estimează peste 160.000 de călători/zi în anul punerii în funcțiune în condițiile în care în 2019 Berceani-Pipera avea 190.000 de călători zilnic. 

Potrivit datelor publicate zilele acestea în Sistemul de Achiziții Publice, analiza ofertelor va avea loc până la data de 8 decembrie 2022. Valoarea estimativă a contractului este de 125,01 milioane de lei.

Firma selectată va urma să facă activități de supervizor, diriginte de șantier, coordonator privind securitatea și sănătatea în muncă și consultant management proiect și contracte.

În calitate de:

  • Supervizor, firma selectată la licitație. Prestatorul asigură supravegherea serviciilor de proiectare și execuția lucrărilor în acord cu condițiile contractului de proiectare și execuție Lucrări (precum și Acordul Contractual) și legislația aplicabilă în scopul proiectării, realizării și exploatării unor lucrări de calitate. În calitate de Supervizor, va elabora: servicii de management de proiect și management contracte, consultanță pentru Beneficiar, servicii de supervizare privind documentația pentru obținerea autorizației de construire, acordurilor și autorizațiilor necesare pentru derularea contractului.
  • Dirigenție de șantier pentru execuția lucrărilor la standarde de înaltă calitate cu respectarea normativelor, a standardelor și a legislației în vigoare, evaluarea și aprobarea lucrărilor, cantităților, materialelor, echipamentelor etc., în calitatea sa de Supervizor conform prevederilor condițiilor contractului de proiectare și execuție, pe toată durata perioadei contractuale astfel încât Antreprenorul să execute lucrări de bună calitate și să finalizeze execuția lucrărilor în perioada specificată.
  • Elaborare documentatie pentru licitatie (în conformitate cu prevederile HG nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice) și asistenta tehnică pentru contractare, operare și mentenanță, inclusiv servicii de achiziție material rulant (întocmită în baza documentației ce va fi pusă la dispoziție): Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m și capacitate nominală/maximă de 380/540 locuri.


Soluția metrou ușor, cea mai rentabilă

Pentru alegerea soluției optime, Primăria Cluj-Napoca a luat în calcul mai multe variante.

S-au studiat opt opțiuni strategice inițiale, fiecare definită printr-un set de parametri tehnici:

  • Tren urban (CR)
  • Metrou greu (MTR-H)
  • Metrou ușor (MTR-L)
  • Monorail (MNR)
  • Tramvai în cale proprie (LRT)
  • Autobuz în cale proprie (BRT)
  • Tramvai (TRAM)
  • Autobuz/ Troleibuz (BUS)
    În urma procesului de filtrare s-au selectat cinci din cele opt opțiuni strategice propuse inițial ce au fost analizate în ceea ce privește Costul Estimativ, Cererea de Transport şi indicatorii Analizei Cost-Beneficiu:

1. Metrou greu (MTR-H)
2. Metrou ușor (MTR-L)
3. Monorail (MNR)
4. Tramvai în cale proprie (LRT)
5. Autobuz în cale proprie (BRT)

Pentru acestea, a fost realizată o analiza multicriterială detaliată în care au fost evaluate, prin acordarea unor note de la 1 (cea mai scăzută) la 5 (cea mai mare) pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare grupate în patru categorii, astfel: Performanța Transporturilor, cu subcategoriile: Atractivitate; Capacitate; Impact asupra mediului; Performanța economică; Performanța financiară; Performanța tehnică.

În urma evaluării criteriilor, dintr-un total maxim de 75 de puncte posibile, varianta MTR-L
(Metrou ușor) a obținut 51 de puncte, urmată de MTR-H (Metrou Greu) cu 45 de puncte, BRT (Autobuz rapid în cale proprie) cu 43 de puncte și în final de MNR (Monorail) și LRT (Tramvai rapid în cale proprie) cu 39, respectiv 38 de puncte.

Soluția finală: În urma analizelor tehnico-economice ale fiecărei variante tehnologice, utilizând și referințe privind experiența internațională, s-au ales: tunele duble, tehnologie șină de cale ferată și material rulant de lungimea peronului (maximum 55m). Ritmul de circulație a trenurilor va fi de trei minute și de nouă minute în afara orelor de vârf.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share