Site logo
Mituitorii ministrului Vlădescu desemnați din nou câștigători în Portul Constanța
6 august 2024

După ce a exclus din licitație o firmă acuzată că acum mulți ani i s-a reziliat un contract de drumuri, CFR Constanța nu a avut nicio problemă să acorde contractul Port Constanța Prioritatea 4 Lot 2 unei firme ai cărei administratori a mituit membri ai Guvernului României. CFR a desemnat din nou asocierea BAWI – Siwetelsky câstigătoarea licitației de modernizare în Portul Constanța.

Contractul ce urmează a fi atribuit asocierii menționate este cel de reparație și întreținere a liniilor în Port Constanța, Prioritatea 4, Lot 2. CFR Constanța a anunțat luni, 5 august, asocierea BAWI (moștenitoare a companiei Wiebe) – Swietelsky că a fost desemnată câștigătoare a licitației în valoare de 90,57 milioane de lei, fără TVA.

Asocierii i s-a cerut însă refacerea unor documente expirate, precum ceritficatele fiscale, cazier judiciar, agremente AFER etc.

Desemnarea asocierii drept câștigătoare a licitației are loc după ce inițial CFR Constanța a exclus din licitație firma austriacă Strabag pe motiv că acesteia i s-a reziliat în urmă cu mulți ani un contract de drumuri. În acel contract, Strabag nu avea nici măcar calitatea de lider a asocierii ca să i se poată reproșa ceva. Cazul a fost descris aici de Club Feroviar.

Ulterior, Strabag s-a adresat CNSC, instituție ce i-a dat dreptate și a obligat CFR să reevalueze oferta. Potrivit deciziei CNSC, CFR Constanța a fost obligată să anuleze raportul procedurii și să reevaluze oferta cu analiza DUAE și respectarea întocmai a documentației de licitație.

Desemnarea asocierii BAWI – Swietelsky drept câștigătoare pentru a doua oară demonstrează faptul că CFR Constanța a încheiat procedura de reevaluare a ofertelor. Este posibilă o nouă contestație a Strabag la CNSC.

Ce presupun lucrările din Portul Constanța

Lucrările presupun înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, având drept rezultat readucerea liniilor și a aparatelor de cale în parametrii instrucționali, în vederea redeschiderii acestora pentru exploatare cu vitezele prevăzute, în condiții de deplină siguranță. Lucrările aferente Priorității 4 – LOT 2 constă în înlocuirea suprastructurii căii ferate pe un număr de 17 linii, totalizând 7,647 km. De asemenea, vor fi înlocuite 38 de aparate de cale în stațiile Port A, Port B și Mol V. În cadrul lucrărilor, pe cele 17 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat, iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.

Cele două oferte depuse au fost:

  • Ofertant unic: Strabag, Terț: Strabag Rail a.s., Subcontractanți declarați: Rotermit, ISAF-Societate de Semnalizări și Automatizări Feroviare SA și SC Sircuc Construcții Feroviare SRL Brașov;
  • Asociere: BAWI Construction (fosta Wiebe România) (lider), Swietelsky Construct, Subcontractant declarat: Construcții Feroviare Mureș SA.

Amintim că ”favorite” la executarea lucrărilor din primele priorități din Portul Constanța au fost Wiebe (redenumită Bawi) și Swietelsky.

Ciudat este faptul că în timp ce Strabag este descalificată pentru un contract de drumuri de acum 14 ani, firma Swietelsky nu are nicio problemă că administratorul ei Josef Hornegger a dat mită oficialilor români într-un contract de reabilitare a căilor ferate, fiind condamnat la trei ani închisoare. Viclenia nostru sistemului judiciar a fost aceea că pentru a fi exclusă dintr-o licitație o firmă trebuie să fi fost condamnată penal, ori în cazul contractului în cauză toată lumea a fost condamnată, și anume ministrul de Finanțe, Sebastian Vlădescu, administratorul Swietelsky Hornegger numai firma austriacă nu, ca și cum administatorul austriac ar fi dat șpaga în numele său, nu a firmei pe care o conducea. Avem deci mituiți fără mituitori.

Citește Dosarul Mită la CFR. Josef Hornegger, fostul administrator al Swietelsky, condamnat la trei ani de închisoare

 

 

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share