Site logo
Mocănița Huțulca de la Moldovița circulă din nou pe întregul traseu. Bolovanul a fost îndepărtat
5 iunie 2021

Mocănița Huțulca de la Moldovița va circula din nou, în acest week-end, pe întreg traseul, după ce bolovanul pus pe șine săptămâna trecută de niște pretinși proprietari ai terenului a fost începărtat.

Mocănița Huțulca de la Moldovița

Vicepreședintele CJ Suceava, Niculai Barbă, a declarat sâmbătă că mocănița va circula din nou pe întreaga lungime a traseului după ce, la propunerea Primăriei, s-a convenit ca luni să aibă loc o întâlnire în vederea găsirii unei soluții de deblocare a situației apărute.

El a spus, citat de site-ul News Bucovina, că bolovanul amplasat pe șine a fost îndepărtat și că se poate circula pe încă 1,5 km în zona respectivă.  ”Organizarea acestei întâlniri pentru găsirea unei soluții este un prim pas și sper că situația se va debloca”, a spus Niculai Barbă.

Mocănița Huțulca de la Moldovița, blocată de un bolovan imens pus pe șine

Într-o informare de săptămâna trecută, semnată de administratorul societății care se ocupă de Mocănița Huțulca, Georg Hocevar, se menționează că aceasta circulă începând cu anul 2005 pe vechiul traseu al liniei forestiere CFF Moldovița, construit în 1888 de proprietarul de gater Louis Ortlieb din Munchen.

În anul 1910 linia a fost preluată de fondul Bisericesc, care după al doilea război mondial a ajuns în evidențele societății SOVROM, mai târziu fiind regăsită în evidențele diferitelor ministere din cadrul Guvernului României socialiste. Ultimul proprietar care a avut linia în administrare a fost Ocolul Silvic Moldovița care în 2002 a închis transportul de masă lemnoasă pe această linie.

”Activitatea noastră în Moldovița se bazează pe o decizie a Consiliului Local din 2005 în care s-a hotărât ca societatea noastră să reconstruiască linia pe terenul Primăriei Moldovița până la km 16 în Argel. În 2020, topograful nostru din Câmpulung a efectuat o ridicare topo a întregului traseu care a avut  ca rezultat că întreaga linie se află pe terenul Primăriei Moldovița și pe terenul societății noastre, mai puțin un tronson de 60 m care în 2011, în mod abuziv, a fost intabulat de către Pavel Chiras din Argel (prin moștenirea Loba Iacob). Pavel Chiras între timp a murit, iar ginerele lui, Gheorghe Ghiocel Hlosciuc, o persoană controversată din Argel, a început să șantajeze conducerea Mocăniței cu această intabulare abuzivă. Împreună cu soția lui, Paula Simona Hlosciuc, are un chioșc la capătul liniei pe terenul societății noastre unde folosește cca 250 m pentru care noi, la rândul nostru, nu percepem chirie”, se arată în document.

Despre blocarea traseului mocăniței, Club Feroviar a scris AICI. (A.B.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share