Site logo
29 decembrie 2022

Modernizarea căii ferate Predeal-Brașov va prespune construcția unui tunel feroviar Azuga-Timișu de Sus, cu o lungime de 10 km.

Varianta traseului care va include cel mai lung tunel din România a fost aprobată de Comisia Europeană pentru că va face parte dintr-un coridor strategic internaţional, inclusiv pentru o linie de mare viteză, potrivit unui răspuns al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA transmis Economedia.

”În ceea ce privește Studiul de Fezabilitate pentru Modernizarea secțiunii feroviare Predeal-Brașov, a fost aprobat raportul privind alternativa de traseu, iar Prestatorul a depus documentația pentru obținerea Certificatului de Urbanism. Conform alternativei de traseu alese, se va construi un tunel nou, de aproximativ 9,80 km, amplasat între zona km 139+400, cap Y Azuga și km 149+200, cap Y Timișu de Sus. Menționăm faptul că procentul de realizare a documentației tehnice este de aproximativ 49%, iar prelungirea contractului s-a datorat întârzierilor în aprobarea variantei optime, generate de observațiile și analizele amănunțite cerute de Jaspers și de solicitarea Comisiei Europene – DG MOVE, privind încadrarea tunelului din cadrul acestui proiect într-un coridor strategic internațional de mare viteză”, a explicat CFR SA.

Tunel feroviar Azuga-Timișu de Sus. 10 km în loc de 7 km

Varianta anterioară a studiului prevedea și ea un tunel, care însă ar fi urmat să fie de doar 7 km, în loc de aproape 10 km, ca acum. Club Feroviar a scris recent despre acest subiect.

CNCF CFR SA a semnat pe 21 august 2020 contractul de „Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea secțiunii feroviare Predeal-Brașov” cu asocierea Egis România – Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internațională SRL.

Valoarea contractului este de 14,199 milioane de lei, fără TVA. Sursa de finanţare este din fonduri CEF 2014 – 2020. Ordinul de începere a fost emis pe 7 septembrie 2020, durata de implementare a contractului fiind de 23 de luni. În luna august a acestul an, CFR SA a decis prelungirea cu 10 luni a contractului pentru studiul de fezabilitate.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share