Site logo
4 noiembrie 2022

Ministerul Transporturilor propune Guvernului aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru modernizarea liniei Craiova – Caransebeș, valoarea investiției urmând să fie de 12,4 miliarde lei, respectiv o medie de 11 milioane euro pe kilometru. 

Modernizarea Craiova – Caransebeș costă peste 12 miliarde lei. Potrivit proiectului de act normativ prezentat aici de către Ministerul transporturilor este vorba de modernizarea unui total de 226 kilometri, astfel: linie dublã electrificatã pe intervalul Craiova-Strehaia (60 km), linie simplă electrificată pe intervalul Strehaia-Drobeta-Turnu Severin (54 km) și linie simplă electrificată pe intervalul Drobeta-Turnu Severin- Caransebeș (112 km).

Principalul obiectiv al lucrărilor îl constituie reabilitarea liniilor cale ferată existente, pentru a permite viteze de circulație de 100 – 120 km/h  (pentru trenurile de marfă) și 120 – 160 km/h (pentru trenurile de călători) în conformitate cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internaţional. Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) este de: 12,49 miliarde lei iar durata de execuție a investiției este de: 60 luni.

Proiectul prevede:

  • Linie CF simplă existentă care se reabilitează: 59,840 km

  • Linie CF simplă existentă care se reabilitează și va fi dublată: 65,327 km

  • Linie CF dublă existentă care se reabilitează: 52,338 km

  • Linie CF dublă noua pe variante de traseu: 47,782 km

Totodată se are în vedere introducerea instalațíilor de centralizare electronic/electrodinamic noi sau reabilitate, după caz, în stațíi șí linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ETCS Nivel 1/ETCS Nivel 1+GSM-R/ETCS Nivel 2+GSM-R în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) şi cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internațional.

Sarcina pe osie după lucrări urmează să fie de minim 22,5 tone/osie, lungimea maximă a trenurilor de 740 m în toate stațiile. Peroanele vor fi înalte, lungi de 400 metri în toate stațiile. Vor fi modernizate instalațiile de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz) și va fi mărită capacitatea de tranzit.

Potrivit autorilor proiectului, starea actuală tehnică a liniei feroviare Craiova – Caransebeș nu răspunde cerințelor standardelor TEN-T, cât și prescripțiilor STI, aflându-se în condiții de mentenanță reduse, majoritatea structurilor sale fiind aproape de limita duratei de viață tehnică. Aceasta nu respectă noile reglementări și norme EN, având zone de instabilitate și prezentând riscuri geotehnice, hidrologice, hidrogeologice.

Craiova – Calafat, și aceasta cu indicatorii aprobați, dar uitată

Realizarea proiectului de act normativ pentru Craiova – Caransebeș și chiar aprobarea ulterioară a acestuia vor semnifica prea puțin pentru proiect, doar aduce speranțe. Cu indicatori aprobați de un an și jumătate linia Craiova – Calafat să nemodernizată.

Semnarea contractului pentru proiectul tehnic și execuția lucrărilor de reabilitare era prevăzută a avea loc la începutul anului 2020, după cum precizau în 2019  pentru Club Feroviar oficialii CFR SA.

Este vorba de un tronson de 95 km care face legătura între stația Golenți, aflată la 5 km de pod, și Craiova, aflat într-o avansată stare de degradare. ”Referitor la lucrările de modernizare a liniei CF Craiova-Golenți, parte componentă a proiectului , CNCF CFR SA are în derulare contractul de prestări servicii pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate”, se arăta în răspunsul CFR SA pentru Club Feroviar.

Sunt doi ani de când Ministerul Transporturilor a propus indicatorii tehnico-economici pentru Craiova – Calafat și nu există niciun progres în sensul demarării lucrărilor.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share