Slide


PARTENERI:

Nicușor Dan dezleagă misterul tramvaielor mai lungi decât peroanele

By

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, explică de ce tramvaiele cumpărate de administraţia locală a Capitalei pe bani europeni sunt mai lungi decât peroanele existente.

Potrivit primarului general, a existat „un calcul bun” făcut de fosta administraţie atunci când a depus cererea de finanţare la Comisia Europeană, calcul în baza căruia vor exista reduceri de cheltuieli dacă tramvaiele sunt mai lungi.

„Este un calcul care s-a făcut foarte bine de fosta administraţie în momentul în care s-a lansat atât solicitarea de finanţare din partea Comisiei  Europene, cât şi ulterior, contractul pentru tramvaie. Este un calcul de oportunitate. Care este bun. E un calcul bun, sigur că da, pentru că, vă dau exemplu linia 41 pe care or să circule o parte din aceste tramvaie, acolo avem tramvaie care vin la două-trei minute  şi care sunt pline. Şi ele sunt de 27 de metri. În momentul în care o să ai un tramvai de 36 de metri, nu o să mai vină la 2-3 minute, o să vină la 3-4 minute şi cu un singur vatman. Deci, ai făcut o economie şi de energie, şi de personal”, a declarat Nicuşor Dan duminică, la emisiunea Insider Politic de la Prima Tv, potrivit News.ro.
El a explicat că reabilitarea unui peron va costa 60.000 de euro, costuri care includ banda de asfalt, copertină, sistem de informare electronic.


Totuși, indicatorii aprobați de Consiliul General al Municipiului București indică un preț de 120.000 de euro, după cum a explicat Club Feroviar aici.

„Un tramvai pe care îl cumpărăm noi de la Astra e două milioane de euro. Dacă ar fi de la Siemens sau de altundeva, ar fi 3,5 milioane de euro, incomparabil mai mult trei milioane de euro faţă de 60.000 de euro cât este un peron. Deci, calcul de eficienţă s-a făcut foarte bine. Unde a greşit fosta administraţie a fost că n-a ştiut să facă achiziţia. După cum ştiţi, noi puteam să avem cele 100 de tramvaie, puteam să le avem în 2020 dacă nu se insista să se meargă pe soluţia greşită cu compania turcă”, mai spune edilul.

Acesta a explicat că în ceea ce priveşte flota de autobuze, lucrurile sunt ”relativ bune”, în ceea ce priveşte troleibuzele administraţia „stă aşa şi aşa”, iar „pe tramvaie stăm foarte prost”.
Întrebat cum va arăta flota de mijloace de transport în comun a Capitalei până în 2024, Nicuşor Dan a răspuns că „speranţa”  este să existe 100 de tramvaie, 100 de autobuze electrice, 122 de troleibuze, toate noi.
„Suferinţa mare o să rămână pe tramvaie, pentru că un autobuz e 250.000 de euro, aşa cum am spus, un tramvai este de zece ori mai scump decât un autobuz clasic şi sunt sume mari”, a adăugat primarul general.
Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share