Site logo
30 iunie 2022

Primarul general Nicușor Dan a anunțat joi după amiază că modernizarea liniilor de tramvai 5, 40 și 55 a primit undă verde.

”Am finalizat caietul de sarcini, pentru reabilitarea infrastructurii de tramvai pe care circulă liniile 40, 55 și 5. În cel mai scurt timp vom lansa în SEAP licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor. Toate cele trei linii au un flux mare de călători și leagă zone importante ale orașului, iar valoarea lucrărilor se ridică la 978 de milioane de lei fără TVA. Vom moderniza peste 24 km de cale dublă de rulare a tramvaiului pe artere importante precum Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu. Bd. Pache Protopopescu, str. Traian, Bd. Barbu Văcărescu, Soșeaua Stefan cel Mare. După finalizarea lucrărilor, pe noua infrastructură vor putea circula tramvaie noi, moderne, astfel încât numărul călătorilor va crește semnificativ”, a scris edilul pe pagina sa de Facebook.



Studiile pentru modernizarea liniilor de tramvai pe 50 km, finalizate

În urmă cu două săptămâni, Societatea de Transport București STB SA a anunțat că a finalizat studiile de fezabilitate la nivel de Documentații de Avizare a Lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru modernizarea liniilor de tramvai pe 50 km.

Este vorba de cele 16 proiecte (50,2 km cale dublă de rulare) pentru infrastructura de tramvai nemodernizată din Municipiul București. Modernizarea linilor 40 și 55 constituie proiecte complementare din cadrul Programului Operațional POR Măsura 3.2. privind achiziția a 100 de tramvaie pe fonduri europene, fabricate de Astra Vagoane Călători Arad, și sunt prioritare în ordinea execuției lucrărilor. O parte dintre tronsoanele de linie au fost realizate între anii 1975 – 1985 și în prezent au o stare tehnică improprie circulaţiei tramvaielor în condiţii de confort, de viteză comercială şi atractivitate a transportului public, care să permită menţinerea lor în exploatare.

Pe noile linii modernizate vor circula tramvaiele livrate de Astra Vagoane Călători.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share