Site logo
Numărul pasagerilor feroviari din România a scăzut în primul trimestru din 2024
15 iulie 2024

În primul trimestru din 2024, numărul pasagerilor feroviari a fost de 17.408 milioane, în scădere cu 3,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Dintre aceştia, 17.346 pasageri au călătorit în ţară, iar 62.000 au efectuat călătorii internaţionale, notează Agerpres.

Transportul feroviar de pasageri a avut, în primele trei luni ale anului, o pondere de 16,8% în transportul total de pasageri, fiind depăşit, de departe, de transportul rutier, cu o pondere de 77,8%.



Scădere și a volumului de mărfuri transportate

În ceea ce priveşte transportul feroviar de mărfuri, volumul a înregistrat scădere cu 11,3% faţă de trimestrul I din 2023, cauzată de evoluţii negative ale tuturor componentelor.

Astfel, au fost transportate 11.086 milioane de tone de mărfuri, din care 79,6% în trafic intern. Parcursul tarifar al mărfurilor a înregistrat scădere cu 3%, înregistrându-se creştere doar în transport naţional, cu 4,6%, potrivit INS.

Ponderi semnificative în totalul mărfurilor transportate au fost înregistrate pentru diviziunile: cocs, produse rafinate din petrol (23,5%) şi cărbune şi lignit; ţiţei şi gaze naturale (18,7%). Referitor la parcursul mărfurilor, 29,4% din total este reprezentată de diviziunea cocs, produse rafinate din petrol şi 24% produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit.

INS menţionează, totodată, că majoritatea indicatorilor tehnico-economici de utilizare a parcului de vehicule în transportul feroviar au înregistrat o evoluţie negativă comparativ cu primele trei luni ale anului trecut. O dinamică pozitivă s-a înregistrat la timpul mediu de rulaj al vagoanelor de marfă (zile) – creştere cu 14,5%, şi la parcursul mediu zilnic al vagoanelor de marfă (km/zi) – creştere cu 3,3%.

În schimb, în ceea ce priveşte vagoanele încărcate intrate din străinătate, s-a consemnat o scădere cu 16,7%, iar la parcursul mediu zilnic al locomotivelor folosite pentru transportul mărfurilor (km/zi), o reducere cu 12,7%. Numărul vagoanelor încărcate pe reţeaua CFR a scăzut cu 12,2%, iar viteza medie comercială a trenurilor de marfă s-a diminuat cu 8,9%.

Greutatea medie brută a vagoanelor de marfă (tone/tren) s-a redus cu 6,8%, iar viteza medie comercială a trenurilor de pasageri a scăzut cu 3,8%.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share