O singură companie s-a arătat interesată să finalizeze megaproiectul de electrificare CFR din estul țării, Doaga-Tecuci-Barboși.
La licitația în acest sens lansată de Sucursala Regională de Căi Ferate Galați a fost depusă o singură ofertă.
La începutul lunii în curs, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație, în procedură simplificată, ce are ca obiect ”Electrificare linie de cale ferată Doaga-Tecuci-Barboși, inclusiv Dispecer feroviar Galați – finalizare lucrări în substația de tracțiune electrică 110/25 kV Hanu Conachi”. Valoarea totală estimată a contractului ce se dorește a fi încheiat este de 7.126.028,17 lei, echivalentul a 1,43 milioane de euro la cursul zilei, așa cum am scris atunci.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost data de 24 iulie 2024, ora 15:00. Potrivit anunțului din SEAP, a fost depusă o singură ofertă, din partea IMSAT SA.
Proiect de electrificare CFR început în anul 1988
Proiectul privind electrificarea căii ferate Doaga-Tecuci-Barboși, cu o lungime de 80 km, a început în perioada comunistă și nici acum nu a fost finalizat.
Concret, obiectivul de investiții a fost aprobat iniţial printr-un decret al Consiliului de Stat din 1988, iar un an mai târziu au început lucrările. În 1996 au fost finalizate lucrările pe ruta Doaga-Tecuci (12 km), fără finalizarea lucrărilor la echipamentele de electroalimentare a liniei de contact.
În perioada 2001-2003 s-au reproiectat soluţiile tehnice de execuţie pentru majoritatea obiectivelor neterminate, iar acum stadiul fizic al lucrărilor depășește 90%. Practic, din cei 80 km există instalație de electrificare 72 km, însă aceasta este nefuncțională din două motive: lipsesc cei 8 km (în zona Hanu Conachi-Lieşti din judeţul Galaţi), deci electrificarea se termină brusc, și nu funcționează substația de tracțiune, obiectiv care se vrea a fi operaționalizat în urma licitației lansate acum de SRCF Galați.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail