Site logo
26 noiembrie 2022

Importante investiții la Calea Ferată din Moldova au fost anunțate de directorul general al întreprinderii de stat, Oleg Tofilat.

El susține că războiul din Ucraina determină autoritățile să ia măsuri urgente de reabilitare și modernizare a infrastructurii feroviare.

Șeful CFM spune că a început reabilitarea unei părți importante a rețelelor feroviare, iar grație partenerilor externi urmează să fie procurate vagoane și locomotive noi, cele existente avînd termenul de exploatare depășit, relatează site-ul Noi.md.

Investiții la Calea ferată din Moldova. Lucrări pe 25% din rețea

Potrivit șefului CFM reabilitarea infrastructurii feroviare devine o prioritate pentru Republica Moldova, războiul din Ucraina și blocarea porturilor din Marea Neagră demonstrând necesitatea dezvoltării transportului feroviar.

”Investițiile în infrastructura feroviară au fost limitate de cînd Republica Moldova și-a căpătat independența. 40% din rețeaua feroviară se află în stare critică și 60% se află în stare proastă. Noi nu stăm degeaba. Am reușit să începem lucrările de reabilitare a 25% din rețea, fiind vorba de sectorul Tighina – Basarabeasca – Giurgiulești. Acum lucrăm intens cu Comisia Europeană și cu băncile finanțatoare pentru a promova un proiect ambițios de reabilitare a coridorului de la Căinari cu nordul țării și astfel vom avea un întreg coridor de tranzit într-o stare bună, fără limitări de viteză”, a spus Oleg Tofilat la TVR Moldova.

1.000 de vagoane noi, cumpărate din Polonia

Șeful CFM spune că întreprinderea de stat își propune să-și producă propria energie regenerabilă. De asemenea, până în 2025 ar urma să fie cumpărate 1.000 de vagoane noi pentru transportul cerealelor.

”Este vorba de parcuri fotovoltaice, în mai multe locuri din țară acolo unde se află punctele noastre de consum și de baterii de stocare a energiei, ceea ce ne va permite scăderea dependenței de energia electrică. Am avansat în discuțiile cu partenerii polonezi privind achiziția a până la 1.000 de vagoane cerealiere produse în Polonia, care ar urma să fie finanțate în cadrul acordului de credit suveran între Polonia și Republica Moldova. Urmează să găsim soluții și pentru înnoirea flotei de locomotive de manevră, avem nevoie de vreo 25-30 de asemenea locomotive, pentru că locomotivele pe care le avem acum sînt de vârsta mea și nu o vor duce mult”, a mai spus directorul Căii Ferate din Moldova.

Recent a fost dat în exploatare tronsonul de cale ferată Basarabeasca- Berezino, grație căruia Republica Moldova poate exporta și importa mărfuri pe cale feroviară prin portul dunărean Izmail din Ucraina, ocolind regiunea transnistreană.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share