Reprezentanții celor șase operatori de transport feroviar de călători au avut marți după amiază o întâlnire online cu cei ai Autorității pentru Reformă Feroviară și cu cei ai Direcției de Transport Feroviar, din cadrul MTI, ocazie cu care s-a stabilit ce se va întâmpla cu contractele de servicii publice.
Concret, s-a discutat despre contractele care se vor aplica, în transportul feroviar public de călători, de la 11 decembrie 2021 la 10 decembrie 2022, și, mai departe, în intervalul 11 decembrie 2022-10 decembrie 2025.
Pe ordinea de zi, propusă de Grupul de lucru al ARF, a fost inclusă recomandarea conducerii Autorității de continuare a activității OTF până la data de 10 decembrie 2022, pe baza unui nou act normativ ca să cuprindă o variantă îmbunătățită a H.G. 146/2020 pentru aprobarea CSP pentru perioada 2020-31 decembrie 2021, inclusiv referitor la prorogarea unor termene menționate în hotărârea mai sus-menționată. Propunerea a venit în contextul în care s-a constatat imposibilitatea obiectivă a părților implicate de a respecta aceste date, dar și introducerea unor criterii de calitate în serviciul de transport feroviar public de călători, se arată într-o postare de pe pagina oficială de Facebook a ARF.
Astfel, pentru perioada care începe la 11 decembrie 2022 (după schimbarea Mersului de Tren), urmează să fie aprobată o altă Hotărâre de Guvern pentru implementarea obligațiilor de serviciu public, ținându-se cont atât de natura și structura pieței feroviare din România, cât și de prevederile Regulamentului UE 1370/2007, modificat prin Regulamentul UE 2338/2016. O nouă întâlnire pe această temă va avea loc săptămâna viitoare.
Contractele de servicii publice, modificate după rectificarea bugetară
La mijlocul lunii trecute, Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică actele adiționale pe 2021 la contractele de servicii publice ale operatorilor după rectificarea bugetului de stat, după cum a arătat la vremea respectivă Club Feroviar.
În cazul CFR Călători, compania urma să primească primește 1,138 miliarde lei din care 408,13 pentru trenuri InterRegio și 730 milioane lei pentru trenuri Regio. În ceea ce privește Transferoviar Călători, operator deținut de Călin Mitică, om de afaceri apropiat de PNL, compensațiile urmau să crească. Altă firmă în puternic câștig e Interregional Călători, tot din Cluj. Compensațiile acordate primului operator privat din România, și anume Regio Călători Brașov, earu și acestea în creștere după proiectul Autorității pentru Reformă Feroviară.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail