Slide Slide


PARTENERI:

Ovidiu Vizante în 2021, la fel ca Mihai Tudose în 2018. Interesul personal, înaintea celui național

By

Demisia directorului general al CFR Călători Ovidiu Vizante (USR), despre care s-a aflat în urmă cu câteva zile, pare a fi trasă la indigo cu cea a premierului Mihai Tudose (PSD) din ianuarie 2018. Ambele s-au produs înaintea unor evenimente importante pentru România din punct de vedere feroviar, la care țara noastră nu a fost reprezentată corespunzător.

Șeful operatorului feroviar de stat a depus miercurea trecută o cerere de demisie în Consiliul de Administrație al CFR Călători, demisie intrată pe ordinea de zi suplimentară și care i-a fost aprobată.

Ea va intra în vigoare la data de 1 octombrie, după cum a scris Club Feroviar. Lui Ovidiu Vizante i-a fost prelungit mandatul la conducerea companiei la finele lunii august pentru o perioadă de două luni, maximul admis. Dacă ar fi primit din nou mandat, Ovidiu Vizante ar fi putut conduce compania în continuare și după 1 noiembrie.

Liderii USR PLUS au făcut scut în jurul lui Ovidiu Vizante

Ovidiu VizanteRecent, mai mulți fruntași USR Plus (Dan Barna, Dacian Cioloș, Cătălin Drulă) au făcut scut în jurul lui după episodul în care Ovidiu Vizante, nervos, a ironizat jurnaliștii spunându-le că trenul nu are cum să sară de pe șine pentru a evita obstacolul aflat în calea sa. Ieșirea nervoasă a directorului venea după ce un tren care circula pe ruta Mangalia-Arad, în care se aflau foarte mulți copii, a stat o noapte întreagă în câmp la Fundulea, la câțiva kilometri de București, fără ca nimeni din conducerea operatorului feroviar de stat să se intereseze de soarta pasagerilor.

Premierul Florin Cîțu a opinat că Ovidiu Vizante ar trebui să își dea demisia pentru ca o întreagă guvernare să nu deconteze greșelile unui director. Tot Cîțu a spus atunci că destiuirea directorului general ar fi în mâna ministrului Transporturilor, nu a sa. Cătălin Drulă, la acea vreme ministru al Transporturilor, nici n-a vrut să audă de așa ceva. ”Principiile pe care funcţionez şi echipa mea funcţionează cât timp sunt aici sunt pe bază de profesionalism şi eficienţă. Asta înseamnă că actul de management se judecă aşezat, la rece, nu după o greşeală de moment, o declaraţie oricât de nefericită a fost. Domnul director de la CFR Călători şi-a prezentat scuze public ieri şi pentru mine subiectul e încheiat”, a afirmat Drulă.

Demisia lui Ovidiu Vizante, înaintea sosirii în România a trenului Connecting Europe Express

Ovidiu VizanteUna peste asta, Vizante nu a fost demis atunci, ci și-a dat demisia acum. Un moment cum nu se poate mai nepotrivit, deoarece la evenimentul feroviar al anului din România, sosirea în țara noastră a trenului Connecting Europe Express, CFR Călători nu a fost reprezentată la nivel de director general.

Chiar dacă, așa cum am arătat, demisia sa intră în vigoare la data de 1 octombrie, Ovidiu Vizante nu s-a sinchisit să vină nici vineri în Gara de Nord din București, la festivitatea la care au participat, printre alții, comisiarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, și ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, și nici a doua zi, când garnitura a plecat spre Brașov. În tren a fost comisarul european pentru Transporturi, nu însă și șeful CFR Călători, oricare ar fi fost acesta.

Mihai Tudose și-a dat demisia după un conflict cu Liviu Dragnea

Un caz similar s-a petrecut în urmă cu mai bine de trei ani de zile. Pe 15 ianuarie 2018, Mihai Tudose și-a anunțat, în ședinta CEx al PSD, demisia din funcția de prim ministru, după un conflict cu șeful PSD de la acea vreme, Liviu Dragnea.

”Merg la Palatul Victoria să îmi iau lucrurile de acolo. Nu voi asigura interimatul”, spunea ritos premierul demisionar. El a rezistat doar șase luni și jumătate în funcția de premier al României. Guvernul condus de Mihai Tudose a primit votul de învestitură al Parlamentului pe data de 29 iunie 2017, la două zile dupa ce brăileanul fusese propus pentru funcția de premier de coaliția PSD-ALDE.

Shinzo Abe, lăsat cu ochii-n soare. Venise să discute despre metroul de Otopeni

Premierul Japoniei a fost ”consolat” cu o vizită la Muzeul Satului

La doar o zi după demisia intempestivă a lui Mihai Tudose, în România a sosit Shinzo Abe, primul şef de Guvern din Japonia ajuns în ţara noastră, pe care nu a avut cine să-l întâmpine la Palatul Victoria. În programul stabilit al vizitei, premierul nipon urma să aibă discuţii cu Mihai Tudose şi să participe la un dejun oferit de acesta. Evenimentele oficiale au fost însă anulate, în lipsa unui interlocutor din partea română.

Cum niciun membru al Guvernmului nu s-a dus la aeroport, delegaţia Guvernului nipon a fost întâmpinată de ambasadorul României în Japonia. Fără omolog de acelaşi rang la Palatul Victoria, premierul nipon a trimis la sediul Guvernului doar o delegaţie.

Una dintre principalele teme de discuție care ar fi trebuit să fie abordate la București era metroul de Otopeni. ”Pentru economia României, subiectul cel mai important este, fără îndoială, consolidarea infrastructurii, iar Japonia se implică în planul de realizare a accesului rapid între Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea Magistralei 6 de metrou”, spunea Shinzo Abe.

Între timp, faza a doua a Magistralei 6 de metrou, de la stația Tokyo (la Băneasa Shopping City, mall-ul fugarului căutat de Justiție Puiu Popoviciu) la Aeroportul Internațional Henri Coandă, a fost ”îngropată” de fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. Dar asta e cu totul altă poveste.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share