Site logo
22 august 2023

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov  a lansat în sistemul electronic de achiziții publice procedura preliminară pentru trenul metropolitan București-Scroviștea.

Anunțul a fost făcut de primarul general Nicușor Dan într-o postare pe pagina sa de Facebook, unde a precizat că este vorba de procedura de achiziție privind Studiul de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții ”Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan București – Ilfov”, prima etapă, traseu prioritar: București Gara de Nord – Chitila – Scroviștea.

”Pe acest traseu, există deja trei operatori licențiați, cu trenuri Regio (CFR Călători, Regio Călători și Transferoviar Călători – n.red.), secția fiind deservită de 19 trenuri cu oprire în toate cele 9 puncte. În afara punctelor de oprire existente, Municipalitatea își dorește să înființeze înca 3. Urmează ca, după finalizarea investițiilor pentru care s-a lansat recent achiziția de servicii, numărul trenurilor sa fie suplimentat. Termenul de realizare este de 9 luni. Data până la care se pot înscrie operatorii economici este 20.09.2023, ora 15:00”, se arată în postarea edilului.

Unificarea tarifară a operatorilor, provocarea majoră pentru trenul metropolitan București-Scroviștea

Halta Scroviștea a fost aleasă ca punct final al viitorului tren metropolitan București din simplul motiv că este ultima localitate din județul Ilfov de pe Magistrala feroviară 300. De fapt, ultima stație ”decentă” din acest traseu este cea de la Periș.

CITEȘTE și FOTO-VIDEO Am testat trenul metropolitan București (II). Cursa navetiștilor

În general, viteza de deplasare este bună, pe alocuri fiind chiar și de 140 km/oră, însă mai trebuie făcute niște intervenții punctuale la linie, dar mai ales la aparatele de cale. Stațiile arată în general decent, ele fiind fucționale pentru viitoarele trenuri metropolitane.

Ei bine, marea provocare va fi unificarea tarifară între operatori. În cazul liniei Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă (singura secție unde sistemul funcționează) au fost doar doi operatori (CFR Călători și TFC) și discuțiile au durat ceva vreme.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share