Site logo

Pasajul Lehliu Gară, peste calea ferată de Constanța, riscă să piardă trenul PNRR

12 martie 2025
Pasajul Lehliu Gară pasaj peste calea ferată la Lehliu restricție de viteză a distrus bariera bariera de la Lehliu GarăPasajul Lehliu Gară pasaj peste calea ferată la Lehliu restricție de viteză a distrus bariera bariera de la Lehliu Gară

Pasajul Lehliu Gară, peste calea ferată București-Constanța, riscă să nu mai poată fi finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

”Pasaj rutier peste calea ferată la Lehliu-Gară – un pas important pentru siguranță și mobilitate!

Consiliul Județean Călărași, alături de UAT Orașul Lehliu Gară și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a avizat varianta finală a traseului pentru . Acest proiect esențial, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil, are ca obiectiv creșterea siguranței rutiere pe DN3, prin eliminarea trecerii la nivel cu calea ferată și fluidizarea traficului.

Traseul final include:

– Intersecție giratorie pe DN3 – la începutul proiectului;

– Pasaj peste magistrala CFR 800 și DN3A – cu rampă de descărcare în DN3A;

– Intersecție giratorie pe DN3A – la sfârșitul variantei alese.

Prin această investiție, ne propunem reducerea numărului de accidente rutiere și a timpilor de călătorie, oferind o infrastructură modernă și sigură pentru toți participanții la trafic. Un județ în mișcare!”, se arată într-o postare de acum două zile de pe pagina de Facebook a Consiliului Județean Călărași.



Pasajul Lehliu Gară, îngropat de birocrație

De la aprobarea variantei finale și până la finalizarea construcției pasajului este cale lungă. Mai întâi trebuie lansată licitația în SEAP (unde trebuie să stea mai bine de o lună de zile), apoi depuse ofertele, evaluarea lor și desemnarea câștigătorului.

În cel mai bun scenariu, dacă nu vor fi contestații, toate aceste etape vor fi depășite abia în vara acestui an, după care constructorul trebuie să se apuce mai întâi de proiectare și abia apoi de lucrările propriu-zise. Este greu de crezut că lucrările s-ar putea încheia în august 2026, când este termenul limită pentru decontarea proiectelor finanțate prin PNRR.

Trenul PNRR riscă să fie ratat din cauza birocrației. Proiectul pasajului a fost votat în ianuarie 2022 de Consiliul Local Lehliu Gară și în ianuarie 2023 de către CJ Călărași, așa cum am scris atunci. S-a ajuns ca abia în martie 2025 să fie stabilită varianta finală de traseu.

Share