Site logo
21 noiembrie 2022

Primele garnituri ar urma să iasă pe traseul trenului metropolitan promis de Nicușor Dan abia la finalul lui 2023, potrivit lui Iosif Szentes, coordonatorul proiectului din cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București Ilfov.

Într-o primă etapă, proiectul va cuprinde patru rute: București Nord – Scroviștea, București Nord – Obor, București Nord – București Vest, București Vest – Obor, a declarat acesta într-un interviu acordat HotNews.ro.

Primele trenuri, pe rutele București Nord – Scroviștea și București Nord – Obor, ar urma să circule la finalul anului următor. Până la finalul anului 2026 trenurile vor circula și până la București Vest, iar călătorii vor putea ajunge în 40 de minute din Militari până la Obor.

Singura problemă este la trecerile la nivel cu calea ferată, unde este barieră, de exemplu pe Petricani și Andronache, unde tipul cu bariera lăsată se va dubla, numărul de trenuri care trec pe acolo fiind dublu după introducerea trenului metropolitan. Ce înseamnă asta pentru traficul din zonă? Deocamdată nimeni nu știe.

„În cadrul studiului am analizat peste 20 de rute pentru regiunea București-Ilfov și am ajuns la concluzia că pe unele dintre ele putem să începem operarea mult mai repede decât decât ne-am propus inițial, pentru că infrastructura există, necesită doar mici modificări”, a explicat Iosif Szentes.

Acesta spune că prima linie de tren metropolitan deja funcționează, deși nu a fost făcută de Primăria Capitalei. Este vorba despre linia Gara de Nord – Aeroportul Otopeni, care oprește și în Mogoșoaia, pe acest model urmând să fie și cele 4 rute.

Prima rută pe care se va circula: București Nord – Scroviștea

Din cele 4 rute, prima pe care va circula trenul metropolitan este București Nord – Scroviștea. Linia există, însă sunt doar câteva stații pe parcursul ei, iar în cadrul proiectului vor fi înființate noi stații, iar trenul va opri aici. Practic, va face legătura între Gara de Nord, Pajura, Chitila, Mogoșoaia, Buftea, Periș și Scroviștea. Astfel, cei care stau în Periș sau Buftea, în circa o jumătate de oră vor putea ajunge în centrul Bucureștiului.

„Până la Scroviștea și mai departe este linie care deja se operează. Sunt 5 operatori. În total sunt 22 de trenuri care se opresc în stațiile existente până la Scroviștea și 26 din sens invers. Numărul acestora ar trebui să fie suplimentat astfel încât să ajungem de la ora 4:30 până la ora 23.00, chiar 24.00, la o cadență de 30 de minute. Acum sunt trenuri la o oră, în cel mai bun caz, și chiar la 2-3 ore”, a explicat Iosif Szentes.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share