Site logo
16 aprilie 2023

O petiție pentru reluarea circulației pe calea ferată Crasna-Huși, secția CF 604, a fost postată recent în mediul online.

Autorul petiției, Asociația Calea Ferată Crasna – Huși solicită sprijinul primăriilor din Huși, Oltenești și Crețești și al Consiliului Județean Vaslui pentru reluarea circulației trenurilor pe această secție feroviară de 33 km.

Reprezentanții asociației susțin, în petiția disponibilă AICI, că redeschiderea circulației va aduce mai multe beneficii, printre care transport la preț redus (și gratis pentru elevi), transport pe timp de noapte, fericirea cetățenilor și o economie mai bună a orașului Huși. SNTFC CFR Călători a comunicat prin Petiția nr 2021007379: ,,În condiţiile în care în prezent pe această rută nu se operează servicii de transport feroviar de călători, CFR Călători îşi exprimă întreaga disponibilitate de a analiza acest tip de solicitări având în vedere geografia feroviară a zonei, dispunerea subunităților feroviare, resursele disponibile şi numai cu operarea în condiţii de echilibru financiar prin compensația acordată și din alte surse, asigurate inclusiv prin implicarea și angajarea autorităților locale”. Un refuz elegant.



Ultimul tren pe calea ferată Crasna-Huși a circulat în 2012

Linia ferată, la început cu ecartament metric, cu o lungime de 33,1 km a fost inaugurată pe 15/28 octombrie 1890.

La data de 14 ianuarie 2012, ora 17.35, după 122 de ani, a plecat ultimul tren de călători din stația Huși: R 6405 Huși-Iași, compus din două vagoane seria 21-47 și locomotiva 60-1272-8, produsa în 1977. În tren erau doar cinci călători.

Ultimul utilaj de întreținere a căii a circulat pe linia 604 (de la Crasna până în zona fostei halte Dobrina hc) la 25 septembrie 2013 (un utilaj UAM cu echipa L, care a curățat de vegetație linia din zona pădurii Dorbrina). La data de 11 august 2014 a trecut ultimul material rulant feroviar pe linia 604 Crasna-Huși: o locomotivă LDE, clasa 60/62, aparținând CFR Marfă.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share