Compania urmează să aibă pierderi la un nivel de 71,5% din cele înregistrate anul trecut, potrivit ultimei schițe de buget discutate la nivelul Ministerului Transporturilor.
Pierderile ar urma să atingă nivelul de 417,87 milioane lei, de la nivelul record de 584,1 milioane lei, înregistrat de companie sub managementul lui Dan Costescu. Nivelul de 584 milioane lei figurează și în bugetul rectificat aprobat în toamna anului trecut.
Pe partea de venituri, acestea sunt de 2,17 miliarde lei față de 2 miliarde lei înregistrate (preliminat) anul trecut, iar pe cea de cheltuieli, acestea sunt de 2,59 miliarde lei, doar cu foarte puțin mai mari decât în 2020.
La capitolul cheltuieli de personal apare o ușoară creștere a acestora, de la 960 milioane lei la 1,03 miliarde lei. Sumele prevăzute pentru contractele de management cresc de la 909.000 lei la un milion lei.
Subvenții estimate în scădere
Ipoteza relansării activității apare și la capitolul TUI plătit. Acesta va fi de 460 milioane lei față de 423 milioane lei anul trecut.
Din punct de vedere al subvențiilor, pentru 2021 se estimează o scădere a acestora de la 1,19 miliarde lei la nivelul de 1,01 miliarde lei.
„E un buget foarte întârziat, un buget de austeritate care nu aduce ceva bun. Părerea mea este că ne mințim mergând pe subvențiile astea mici, se estimează o creștere de 25% a transportului de călători față de anul trecut, iar ca subvenție va fi cu 15% mai mică”, spune Iulică Măntescu, lider sindical la Federația Mecanicilor de Locomotivă.
Compania a fost lăsată într-o situație dificilă la plecarea lui Dan Costescu de la cârma ei. Datoriile CFR Călători către CFR SA s-au dublat anul trecut, iar pierderile au atins un nivel greu care era dificil de imaginat la începutul lui 2020. (D.C.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail