Proiectul de Hotărâre de Guvern privind Planul de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare şi transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători şi marfă se află pe agenda ședinței de joi a Executivului.
Proiectul de act normativ a fost pus în dezbatere publică, pe site-ul Ministerului Transporturilor, la începutul lunii în curs.
Potrivit documentului, operatorii feroviari de marfă vor încasa din 2023 compensații în virtutea unui serviciu public prestat de aceștia, după modelul transportului feroviar de călători. Sprijinul statului va fi acordat atât în cazul transportului combinat de marfă, cât și în cazul celui cu vagoane izolate, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Transportul de marfă va face obiectul serviciului public, arată planul de acțiune. Principalele acţiuni avute în vedere din perspectiva asigurării competitivităţii preţurilor serviciilor de transport combinat de marfă sunt (…) implementarea la nivel naţional a unui sistem de servicii publice privind transportul combinat de marfă pe rute terestre, bazat pe transportul feroviar pe distanţe lungi, care să devină o alternativă atractivă în raport cu transportul rutier al expediţiilor de marfă de dimensiuni mici (de ordinul capacităţii de încărcare a unei unităţi de transport intermodal – UTI).
Planul de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare prevede creșterea traficului de marfă
În ceea ce priveşte obiectivul de creştere a traficului feroviar de marfă asumat prin PNRR, obiectivul asumat prin PNRR înseamnă:
- creşterea volumului de mărfuri transportate pe calea ferată cu 12,418 milioane de tone, în condiţiile în care în 2020 s-au transportat 49,671 milioane de tone;
- creşterea parcursului total al mărfurilor pe calea ferată cu 3.078 milioane de unităţi de transport (tone-km), în condiţiile în care parcursul total al mărfurilor pe calea ferată realizat în 2020 a fost de 12.291 milioane de tone-km.
Având în vedere datele statistice privind traficul rutier de marfă realizat în anul 2020, obiectivul de creştere asumat prin PNRR echivalează cu transferul modal către calea ferată a următoarelor cote din traficul rutier de marfă realizat în anul 2020:
- 4,66% în ceea ce priveşte volumul de mărfuri transportate;
5,58% în ceea ce priveşte parcursul total al mărfurilor (tone-km).
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail