Site logo
22 martie 2023

Austriecii de la Porr amenință Club Feroviar, după ce ieri am publicat o informație de interes public, potrivit căreia circulația feroviară pe ruta directă București-Giurgiu nu se va relua în acest an, așa cum era programat. Practic, compania se erijează în cenzor al presei, ca în perioada în care România era condusă de Nicolae Ceaușescu.

În articolul de ieri, cu titlul EXCLUSIV Inaugurarea liniei București-Giurgiu, amânată pentru la anul. Lucrări neconforme, am arătat faptul că, din cauza unor lucrări neconforme realizate de un subcontractor al antreprenorului general Porr Construct, șantierul podului de la Grădiștea nu se va finaliza în acest an.

Informația a fost fundamentată pe baza unei adrese a Porr Construct, antreprenorul general al lucrării, prin care a notificat subcontractorul PAB Romania SRL din Arad cu privire la rezilierea contractului. În documentul respectiv, se aduc acuzații grave cu privire la întârzierile înregistrate de subantreprenor la livrarea armăturilor și a tablierelor metalice, dar și referitoare la calitatea necorespunzătoare a acestora. Din documentul citat reiese fără urmă de echivoc că șantierul nu poate fi încheiat în cursul anului 2023, având în vedere că la unele lucrări întârzierile sunt și de 225 de zile (șapte luni și jumătate).

Nu vom șterge articolul de pe site. Ne vedem la Tribunal!

Ei bine, pe principiul ”unde dai și unde crapă”, în urma articolului nu au sărit ca arși arădenii de la PAB Romania SRL, ci vienezii de la Porr Construct, care ne-au transmis o notificare pe un ton extrem de tăios, chit că ei nu erau în niciun fel învinuiți în articol. Articol pe care vor să-l ștergem de pe site și de pe pagina de Facebook, lucru pe care, evident, nu îl vom face. Preferăm să lăsăm Justiția să tranșeze această chestiune.

Vom explica mai jos de ce. Acum, să vedem ce se arată în notificarea austriecilor.

Austriecii au trimis statului român ”informaţii tendenţioase şi neverificate” despre podul de la Grădiștea?

Pe scurt, aceștia se contrazic de la o frază la alta. ”În Articol s-a procedat la diseminarea unor date şi informaţii tendenţioase şi neverificate, menite a discredita atât Societatea, cât și partenerul său contractual şi a compromite imaginea şi relaţiile comerciale ale acestora”, se arată în document.

În continuare, se menționează: ”Articolul propagă, în mod nelegal, în spaţiul public, informații cu caracter confidenţial, la care au acces doar Societatea și partenerul său comercial, în baza contractului comercial încheiat între părti. În conţinutul Articolului sunt publicate în mod nelegal informatii şi extrase din documente cu caracter de secret comercial”.

În prima frază se susține că am diseminat ”informaţii tendenţioase şi neverificate”, iar în următoarele două că era vorba de ”informații cu caracter confidenţial”. Să înțelegem de aici că informațiile confidențiale din adresa cu antetul Porr Construct erau tendențioase și neverificate?

Mai mult, informațiile cu pricina au fost transmise, spre știință, și reponsabililor Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Cu alte cuvinte, beneficiarului lucrării (statul român, prin intermediul CNCF CFR SA) i-au fost trimise informații ”tendențioase și neverificate”.

Cât despre compromiterea relațiilor comerciale ale celor două companii, ele nu au fost deja compromise prin cererea de reziliere unilaterală a contractului trimisă de Porr Construct?

În ceea ce privește informațiile cu caracter confidențial, acestea vizează o temă de interes general, cum este în cazul de față redeschiderea circulației pe o linie închisă din 2005 (de 18 ani). În acest caz, opinia publică are dreptul să cunoască aceste informații. Practic, Porr Construct SRL vrea să cenzureze publicarea unor informații de interes public.

Contractul pentru podul de la Grădiștea, semnat în decembrie 2020

Contractul pentru redeschiderea circulației feroviare pe ruta directă București-Giurgiu, pe secția 102, a fost semnat pe 4 decembrie 2020, așa cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar.

Proiectul de investiții are o valoare totală, inclusiv TVA, de 655.187.000 lei, din care lucrările propriu-zise de construcții–montaj reprezintă 560.513.000 lei.

În cadrul contractului, trebuie reconstruite patru poduri de cale ferată: la km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, la km 18+265 peste râul Sabar, la km 18+402 peste râul Sabar și la km 28+375 peste râul Neajlov.

Companii austriece amendate la ele ”acasă”, pentru practici anticoncurențiale

Compania Porr face parte dintr-un lot de mai mulți constructori austrieci care au fost cercetați sau chiar amendați ”pe teren propriu” pentru practici anticoncurențiale.

După cum a scris Club Feroviar acum doi ani, Autoritatea Federală Austriacă pentru Concurență Bundeswettbewerbsbehörde (BWB) a aplicat o amendă pentru Strabag în valoare de peste 45 de milioane de euro, pentru înțelegeri anticoncurențiale. În cadrul aceleiași investigații, compania Porr și-a recunoscut vinovăția și s-a obligat să plătească o amendă de peste 60 de milioane de euro către corespondentul austriac al Consiliului Concurenței.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share