Site logo
22 noiembrie 2022

Primăria Municipiului București a cerut AFER un răspuns cu „celeritate”, „fără echivoc” privind cele două certificate de omologare ale tramvaielor Astra Imperio Metropolitan.

Într-un document publicat de presshouse.ro, Primăria Municipiului București cere AFER un răspuns cu „celeritate”, „fără echivoc” privind certificatele de omologare tehnică de tip și de fabricație în fază finală ale tramvaielor Astra Imperio Metropolitan.

„Pentru ca recepția și introducerea în circulație a tramvaielor Imperio Metropolitan 2021, care sunt de importanță majoră atât pentru achizitor, cât și pentru furnizor să se realizeze cât mai repede vă rugăm ca răspunsul dvs să fie transmis cu celeritate și fondul acestuia să fie fără echivoc”, roagă Primăria.

Vezi aici cum s-au desfășurat probele la tramvaiele Astra pe linia 41.

Firea, susținătoare Durmazlar, aruncă periodic cu noroi

După cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă, la începutul lunii octombrie, fostul primar general Gabriela Firea a lansat un atac furibund cu acuzații nefondate la adresa succesorului său, Nicușor Dan, și a companiei Astra Vagoane Călători Arad.

„Noile tramvaie nu circulă încă prin București pentru că producătorul a folosit alte piese față de cele prezentate în oferta câștigătoare. În plus, tramvaiul nu poate fi scos pe șine pentru că nu are certificat de omologare tocmai pentru că detalii tehnice importante sunt diferite de cele prezentate în licitație. Și totuși, primarul general face presiuni enorme asupra comisiei de recepție pentru a le accepta. Tramvaiele ajunse în probe la București au alte motoare, cu o putere mai mică, față de cele prezentate în oferta trimisă Primăriei Capitalei în timpul licitației. Mai exact, motorul nu dezvoltă 120 kW, ci doar 100 kW. Piesa are un alt producător și, evident, un alt preț, mai mare decât cel declarat la licitație. Un fleac! Aceeași problemă a fost constatată de specialiști în cazul boghiului și al sistemului de acționare. Aceste piese extrem de importante și costisitoare diferă față de cele prezentate în oferta câștigătoare. Întrebarea este dacă având aceste piese ar fi obținut același punctaj în timpul licitației”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Gabriela Firea a făcut tot posibilul ca procedura de achiziție să aibă drept câștigătoare firma turcească Durmazlar, în dauna producătorului român. Ba chiar, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat câștig de cauză Astra Vagoane Călători, Gabriela Firea, nu turcii, a făcut întâmpinare la Curtea de Apel București. A pierdut, însă nu se poate împăca cu eșecul, așa că periodic lansează acuzații nefondate la adresa uzinei arădene, controlate de industriașul român Valer Blidar. Așa cum nu se poate împăca nici cu gândul că a pierdut fotoliul de primar general, drept pentru care aruncă cu noroi în succesorul său, Nicușor Dan.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share