Primăria Reșița a respins ambele oferte primite pentru construirea a aproape 4 km linie tramvai, acestea fiind depuse de asocierea condusă de Alstom și o alta ce a avut drept lider firma Strabag Austria.
Potrivit informațiilor Club Feroviar, ofertele au fost respinse ca urmare a faptului ca valorile acestora le-au depășit pe cele estimate, publicate în cadrul licitației. Anularea licitației, primul lot, a avut loc în data de 28 iulie, potrivit informațiilor publicate în SEAP.
Proiectul privind infrastructura de tramvai din Reșița a fost scos la licitație de Primărie în februarie , cu o valoare estimată de peste 34 milioane de euro. Reșița a avut rețea de tramvai din anii 80 și până în 2011, când administrația de la acea vreme a urmat un model prea puțin european promovat de Radu Mazăre (Constanța) și George Scripcaru (Brașov) de renunțare la acest mijloc de transport. Acum, edilul reșițean Ioan Popa vrea să reconstruiască infrastructura cu bani europeni.
Anunțul de licitație a privit execuția lucrărilor pentru obiectivele de investiții “P1-Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – Faza 1 cod SMIS 127262” și ”P2-Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – Faza 2, cod SMIS 127264”.
Procedura de achiziție a fost împărțită în două loturi
Valoarea totală estimată a procedurii de achiziție este de 166,66 milioane lei, echivalentul a puțin peste 34 milioane de euro, și este împărțită în două loturi, după cum urmează:
- Achiziția de lucrări de execuție a proiectului P1 – „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 1-cod SMIS 127262”
Valoarea estimată fără TVA: 81.345.421,53 lei.
- Achiziția de lucrări de execuție a proiectului P2 – „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 2-cod SMIS 127264”
Valoarea estimată fără TVA: 85.318.504,55 lei.
Infrastructura de tramvai din Reșița va avea 8,38 km de cale dublă și un depou
Lotul 1, cel anulat, presupune construcția a 3,7 km cale dublă (7,509 km cale simplă) de tramvai în zonă înierbată și pe spații asfaltate, precum și construcția instalației de cabluri de alimentare tramvai și montarea unei stații de redresare. De asemenea, în cadrul acestui lot este prevăzută și construcția unui depou pentru tramvaie, cu 1,727 km de cale simplă.
În ceea ce privește lotul 2, el presupune reabilitarea a două pasaje (Doman și Libertății), demontarea structurilor existente și construire de linie nouă de contact, construcția căii de rulare în zonă asfaltată, construcția instalației de cabluri de alimentare tramvai și montarea unei stații de redresare. În acest caz, se vor construi 9,368 km de cale simplă.
Făcând totalul, la finalul proiectului, Reșița ar urma să aibă 8,38 km de cale dublă de tramvai nouă. (D.C.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail