Site logo
Primarul din Teiuș vrea un parteneriat cu CFR SA pentru reabilitarea gării, aflată în stare de degradare
29 august 2021

Primarul din Teiuș, Mirel Vasile Hălălai, vrea un parteneriat cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pentru reabilitarea gării, aflată în stare de degradare.

Primarul din Teiuș

Una dintre cele mai frumoase şi monumentale gări din ţară – cea din Teiuş, dată în folosinţă în 1871 şi construită în actuala formă între 1905 şi 1908, în care au poposit, de-a lungul timpului, memorandiştii, dar şi cel care avea să fie ultimul împărat al Imperiului Austro-Ungar, şi în care au fost judecaţi cei vinovaţi de producerea uneia dintre cele mai mari catastrofe feroviare din România, se află astăzi într-o stare extremă de degradare, nemaifiind reabilitată de zeci de ani, relatează Agerpres.

În urmă cu doi ani, Compania Naţională de Căi Ferate anunţa că vor fi modernizate 47 de staţii de cale ferată din întreaga ţară, inclusiv cea din Teiuş, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare. În septembrie 2019, Sucursala Regională CF Braşov a încheiat un contract cu o societate din Bucureşti care urma să elaboreze studii de fezabilitate pentru mai multe staţii din Transilvania, printre care şi Teiuş.

Primarul oraşului Teiuş, Mirel Vasile Hălălai, a declarat pentru Agerpres că, alături de alte câteva gări vechi din Alba, şi staţia din zonă a fost inclusă în acest proiect pan-european de reabilitare, el fiind de părere că, odată începute lucrările de modernizare, acestea se vor întinde pe o perioadă destul de îndelungată. Edilul, el însuşi, ca mulţi alţi localnici, provenit dintr-o familie de ceferişti, tatăl său fiind şef de gară, într-o vreme când Teiuşul era la apogeu ca nod feroviar, a spus că Primăria se va implica, atât cât este posibil, în procesul de modernizare.

Primarul din Teiuș spune că se va implica activ în reabilitarea gării

“Primăria se va strădui în ceea ce depinde de ea, privitor la partea urbanistică, la partea de amenajare, să fie alături de proiectant, de cei care vor reabilita, în aşa fel încât să nu-i ştirbim prestigiul de altădată. Este, totuşi, o clădire monumentală, de secol XIX. Vreau să avem şi un parteneriat cu Calea Ferată, în care să putem să folosim anumite spaţii din gară, să le dăm o utilitate – săli de expoziţie, săli de spectacol. Vom avea în curând o întâlnire cu proiectantul general, pentru a vedea câteva linii directoare ale proiectului”, a precizat Mirel Vasile Hălălai.

În prezent sunt folosite doar câteva birouri şi o sală de aşteptare. Cele mai multe încăperi sunt închise cu lacătul de ani de zile, iar spaţiile în care îşi desfăşoară activitatea angajaţii sunt departe de ceea ce ar trebui să fie în 2021.

CITEȘTE istoria gării Teiuș pe Agerpres.ro. (A.B.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share