Procedură relansată pentru Lotul 2 de reabilitare a unei linii România-Ucraina
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a relansat procedura de achiziție pentru Lotul 2 al proiectului privind reabilitarea căii ferate Dărmănești-Vicșani, care face legătura cu Ucraina.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești-Vicșani-Frontieră – Etapa 1” – Lot 2 – Lucrări de reabilitare Pod km 0+522”. Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 42.432.044,21 și 50.310.121,21 lei (8,25 – 9,8 milioane de euro).
Având în vedere deficiențele constatate la podul existent,în proiect s-au prevăzut următoarele lucrări: consolidarea elementelor infrastructurii existente, prin executarea unei incinte de micro piloți, solidarizați la partea superioară cu o centură de beton armat pentru creșterea capacității portante, cămășuirea elevațiilor până la bancheta cuzineților, refacerea totală sau parțială a banchetei cuzineților în funcție de starea ei de degradare.
În cazul refacerii parțiale, rostul dintre betonul nou și cel existent de la partea superioară a banchetei cuzineților se va trata cu rășină epoxidică. Se va face înlocuirea suprastructurii existente cu suprastructura nouă cu grinzi metalice sudate, cu calea sus având prinderea directă pe traverse de lemn,cu deschiderea similară cu cea a tablierelor existente. Suprastructura de cale ferată pe pod va fi nouă de linie încălecată tip 65. Se vor mai face următoarele lucrări: înlocuirea parapetului pietonal și a platelajului metalic de pe trotuare și de pe traverse, între contrașine; repararea sferturilor de con, a scărilor de acces, din spatele culeelor și amenajarea parapetului de siguranță pe zidurile întoarse ale culeelor, cămășuirea elevației tuturor elementelor infrastructurii; refacerea drenurilor din spatele culeelor, adaptarea racordărilor culeelor cu terasamentele; repararea sferturilor de con, a scărilor de acces,din spatele culeelor si amenajarea parapetului de siguranță pe zidurile întoarse ale culeelor.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 15 decembrie 2025, ora 15:00. Inițial, procedura pentru acest pod a fost lansată la pachet cu Lotul 1, însă doar acesta din urmă a fost atribuit.
Contractul pentru electrificare a fost semnat în august
Pe 26 august, administratorul infrastructurii feroviare din România a anunțat că a semnat cu Asocierea formată din Alstom Transport S.A. și S.C. A&S Turism Construct S.R.L. (denumită „Asocierea RailEC”, lider al asocierii fiind declarat Alstom Transport S.A.) contractul de proiectare și execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră” – Etapa 1, Electrificare, Lot 1 – Lucrări de electrificare, așa cum am scris atunci.
Oferta financiară a Asocierii RailEC a fost desemnată câștigătoare, conform criteriului aplicat „Cel mai bun raport calitate-preț”. Valoarea estimată totală a contractului este de 117.029.971,63 lei fără TVA. Desemnarea câștigătorului s-a făcut la finele lunii iunie 2025. La licitația pentru Lotul 1 mai ofertaseră Strabag și asocierea ZUE – ZUE Construct.


Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail