Site logo
Promisiuni. Primul tren nou Alstom va circula din decembrie pe București-Constanța
9 martie 2023

Primul tren nou Alstom ar putea să circule din decembrie pe ruta București-Constanța, a declarat președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu.

Într-un interviu acordat Agerpres, el a precizat că în momentul de față sunt în curs de evaluare două licitații, în urma cărora ar trebui să fie livrate 82 de trenuri.

Până atunci însă, pe termen mai scurt, se așteaptă livrarea celor 37 de trenuri produse de Alstom pentru care anul trecut a fost semnat contractul şi ulterior actul adiţional. ”În acest moment, contractul este în faza de pregătire a primelor trenuri care vor veni la testare. Colegii mei au fost în fabrică şi au urmărit puţin fluxul de producţie şi suntem încrezători că ne vom putea menţine calendarul de iulie 2023 când vor veni primele trenuri pentru faza obligatorie de testare şi autorizare de intrare pe piaţa românească, iar la sfârşitul anului, în noiembrie – decembrie, să avem primul tren livrat pentru circulaţia cu călători. Sperăm ca odată cu schimbarea Mersului de tren (pe 10 decembrie 2023 – n.red.), noul serviciu Bucureşti-Constanţa să înceapă să funcţioneze cu acest tren”, a spus președintele ARF.



Primul tren nou Alstom, încredințat unui operator selectat prin licitație

Primul tren nou AlstomŞtefan Roşeanu a precizat că acest nou tren va fi dat unui operator existent sau poate unuia nou: ”Vom organiza o licitaţie începând cu luna aprilie anul acesta; colegii mei sunt în fază avansată de elaborare a documentaţiei de achiziţie. Anul trecut, în aprilie, am publicat, conform legislaţiei, anunţul de intenţie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi la un an după publicarea acestui anunţ ai voie să lansezi licitaţia. (…) Sperăm ca noile trenuri să vină încă din acest an şi, din 2024, să înceapă să vină celelalte 36 de trenuri şi, corelat cu celelalte două licitaţii de pe PNRR, respectiv cea de trenuri pe hidrogen şi rame de lung parcurs, plus cea pe care o avem finanţată prin Programul Operaţional Transporturi (POT), am ajunge la aproximativ 120 de trenuri noi. Dimensiunea trenurilor este de la dublu în sus, adică primele care vin sunt cam triple faţă de Săgeţile albastre (Siemens Desiro – n.red.) din punct de vedere al capacităţii.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share