Site logo
Propunere. Trenurile spre Constanța mutate într-o altă gară din București
19 iulie 2024

Un site al pasionaților de infrastructură prezintă ultimele propuneri privitoare la Studiul de Fezabilitate al Complexului Feroviar București. Trenurile spre Constanța mutate într-o altă gară din București.

Site-ul forum.peundemerg.ro prezintă ultimele livrabile predate CFR de către autorii studiului de fezabilitate Complex Feroviar București, respectiv asocierea Baicons Impex – ISPCF SA, lucrare aflată într-un stadiul de execuție de aproximativ 50%.

Potrivit documentului disponibil, dar și forumiștilor, dintre care unii sunt posibil angajați ai companiilor care au realizat studiul, se dorește mutarea traficului spre și dinspre Constanța spre Gara Băneasa, cu ocolirea Gării de Nord.

Problema

Problematica aglomerației este abordată la punctul 4 al capitolului „analiza problemelor”. Acestea sunt „lipsă de capacitate pe linia București Nord – București Băneasa, lipsa unei legături între stația București Grivița cap Y și stația București Băneasa și lipsa unei stații de călători care să preia din traficul stației București Nord”.

Propunerile care se fac

  • dublarea liniei București Nord – București Băneasa;
  • redeschiderea liniei de legătură între stația București Grivița cap Y și stația București Băneasa;
  • dezvoltarea stației București Băneasa prin extinderea acesteia pe partea opusă clădirii de călători (stație cu 9 linii + linii de tragere și remizare). Se va realiza o clădire de călători nouă.

Ca avantaje, realizatorii studiului menționează:

  • creșterea capacității de circulație pe linia București Nord – București Băneasa, eliminându-se staționările cauzate de așteptările pentru încrucișări cu trenuri din alte direcții;
  • se va putea face circulație direct între București Grivița și București Băneasa și între București Nord – București Băneasa în cazurile accidentale în care va fi închisă linia 800. În Băneasa se vor primi trenurile de călători de Constanța, degrevând astfel București Nord și, de asemenea, va crește și capacitatea de remizare.
  • crește capacitatea de primire-expediere și garare în stația București Băneasa, iar prin posibilitatea remizării locomotivelor se va putea face schimbul personalului de tren în București Băneasa și garare;
  • în stația București Băneasa, prin posibilitatea remizării locomotivelor se va putea face schimbul personalului de tren în această stație și asigurarea de locomotive tampon pentru eventuale înlocuiri ale locomotivelor defecte;
  • crește calitatea serviciilor oferite călătorilor prin noua clădire de călători.

Opinii diverse

„După părerea mea, dacă se face asta, şi tot bucureşteanul va şti că trenul de Constanţa pleacă de la Băneasa (puţini ştiu acum că acolo e gară), ar trebui ca toate trenurile spre Constanţa (dinspre Ploieşti, Craiova) să nu mai intre în Gara de Nord (economisind spre 30 de minute) şi să fie transformată Băneasa în gară principală, cel puţin pe axa est-vest şi est-nord”, scrie forumistul care a dezvăluit informația. Problema nu se pune însă de ”bucureșteni”, ci de toți călătorii din această țară.

Ideea este combătută de alți forumiști, dar și pusă în contextul mai actual al supraîncărcării traficului de marfă spre Constanța.

„La Bucureşti, în loc să mărească gara Băneasa şi să reconstruiască relicva Bucureşti Nord, puteau să facă o gară complet nouă pe modelul Berlin Hbf, în locul unde se întâlnesc acum M100,M800 şi M300, unde este şi racordul prin Bucureşti triaj între M800 şi M100 cu direcţia Est-Vest(M800-M100) cu peroane la etaj peste M300 şi jos linii înfundate pe direcţia nord spre Urziceni, Ploieşti şi Piteşti. Oricum era în plan demolarea Gării de Nord, înainte de 1989, şi construirea uneia noi mai la nord”, scrie altul, părerile fiind însă din cele mai diverse.

Este evident că idealul în transportul feroviar de călători este deservirea pasagerilor printr-un punct unic, o gară care să fie un centru al tuturor fluxurilor. Aceasta ar scuti călătorii de călătoriile de legătură dintre diferite gări, atât de neplăcute și obositoare în condițiile traficului urban aglomerat și a călătoriilor cu bagaje.

Însă este la fel de adevărat că deservirea traficului feroviar de călători printr-o singură gară este imposibilă din mai multe considerente, precum opțiuni prezente și viitoare limitate de extindere, aglomerație etc.

Ca urmare, în opinia noastră, soluția este abordarea judicioasă, echilibrată a celor două opțiuni extreme.

Revenind la cazul de față, mutarea traficului spre Copnstanța în gara Băneasa ar avea și inconveniente. Călătorii cu punct de plecare din localitățile mici, situate în afara magistralelor feroviare principale, ar avea nevoie de legături spre Constanța. Ei ar fi nevoiți să coboare în Gara de Nord pentru a lua legături de suprafață sau metroul pentru a ajunge în Gara Băneasa. Deocamdată însă (și posibil ani buni de acum înainte) nu există nicio legătură urbană rapidă între Gara de Nord și Gara Băneasa, realizarea metroului urmând să mai dureze ani buni.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share