Site logo
25 mai 2023

Reabilitarea liniei de tramvai pe linia 5 din Capitală a fost scoasă oficial la licitație de Primăria Municipiului București.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat miercuri seara anunțul de licitație ce are ca obiect ”Servicii de proiectare iluminat public, modernizare substația Nordului, rețele edilitare și semaforizare, asistență tehnică din partea proiectantului și lucrări de execuție pentru realizarea obiectivului de investiții Reabilitare sistem rutier pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa”. Valoarea totală estimată a contractului, ce va trebui dus la bun sfârșit în termen de un an, este de 154.261.252,86 lei, echivalentul a peste 30 milioane de euro.

Termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 26 iunie 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 26 februarie 2024.

Reabilitarea liniei de tramvai pe linia 5, în cifre

Liniile de tramvai de pe tronsonul respectiv au fost puse în funcțiune între anii 1970 și 1987, iar substația electrică de tracțiune Nordului – în anul 1976. Lungimea liniei de tramvai este de 4,23km cale dublă, ampriza liniei de tramvai fiind de 7 m.

Suprafaţa totală a terenului unde se vor face lucrări de construcţii este de 31.583 mp, din care: 29.710 mp pentru linia de tramvai şi 1.873 mp pentru peroane, amplasaţi în cadrul domeniul pubfic. Vor fi reconstruite 18 peroane.

Acum, Primăria vrea să treacă la etapa a doua de modernizare a căii de rulare pentru tramvaiul 5. Prima etapă s-a finalizat în urmă cu mai bine de zece ani, când a fost modernizat Bulevardul Aerogării, inclusiv liniile de tramvai și peroanele. Singura porțiune care nu a fost finalizată atunci în zona de nord este bucla de întoarcere a tramvaielor de la Aeroportul Băneasa (strada Grațioasă), unde au tot existat probleme de ordin juridic în legătură cu proprietatea asupra terenului.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share