Slide

Rectificare bugetară pentru plata pensiilor. Se taie bani de la Ministerul Transporturilor

By

Ministerul Finanțelor Publice a publicat în noaptea de miercuri spre joi proiectul de rectificare bugetară prin care Guvernul va asigura banii necesari pentru plata salariilor bugetarilor și a pensiilor. Unul dintre marii perdanți ai acestei reîmpărțiri a banilor este Ministerul Transporturilor. Totuși, se vor da bani în plus pentru subvenții în domeniul transportului de călători.

Pe site-ul Ministerului Finanțelor a apărut un proiect de Ordonanţă de urgență cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2021, a doua din acest an. Ordonanța va fi adoptată în prima ședință a Guvernului PSD-PNL-UDMR condus de Nicolae Ciucă, care va avea loc joi seara, după ce miniștrii vor depune jurământul la Palatul Cotroceni.

Necesitatea rectificării a fost semnalată în ultima perioadă de mai mulți decidenți din zona politică, inclusiv de ministrul demis al Muncii, Raluca Turcan, care atrăgea atenția asupra faptului că, altminteri, nu se vor plăti salariile bugetarilor și pensiile în ultima zi din an. De asemenea, în nota de fundamentare a proiectului de act normativ se explică și faptul că este nevoie de bani pentru suplimentarea bugetului Sănătății, în condițiile pandemiei de coronavirus.

Concret, proiectul prevede majorarea veniturilor bugetului de stat pe 2021 cu suma de 1,112 miliarde lei, în timp ce la capitolul cheltuieli se propune diminuarea cu suma de 1,297 miliarde lei la credite de angajament şi creşterea cu suma de 5,943 miliarde lei la creditele bugetare. Deficitul se menţine în ţinta de 7,13% din Produsul Intern Brut: „Deficitul bugetului general consolidat, în sumă absolută, calculat potrivit metodologiei naţionale (cash) crește la 84.905,1 milioane lei, acesta menţinându-se la 7,13% din PIB”, se arată în document.

În ceea ce priveşte veniturile bugetului general consolidat, acestea se majorează, pe sold, cu suma de 4,324 miliarde lei. Cheltuielile bugetului general consolidat se majorează, pe sold, cu suma de 5,429 miliarde lei, iar deficitul bugetului general consolidat în termeni cash cu suma de 1,105 miliarde lei.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pierde 757,3 milioane de lei

rectificare bugetară Negocierile pentru formarea guvernului gratuitatea studenților pe CFR rectificarea bugetară pe 2021 angajări la Ministerul Transporturilor Bugetul Palat CFR pe 2021 sectorul feroviar la Ministerul Transporturilor reorganizarea Ministerului Transporturilor Ministerul Transporturilor către USR secretar de stat pe domeniul feroviar incendiu la Ministerul Transporturilor coronavirus în centralul CFR Valoarea de inventar pentru Palatul CFR sindicalist în conducerea Ministerului Transporturilor situația CFR Marfă mutarea Ministerului Transporturilor la Iași director general al CFR Călători Consiliu de Administrație al CFR rectificare bugetară consilier la Ministerul Transporturilor secretar general la Ministerul Transporturilor Ludovic Orban revine la Ministerul Transporturilor secretar de stat pe domeniul feroviar Mircea Florin BibanUnul dintre marii perdanți ai acestei noi rectificări bugetare este Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

”Diminuările propuse au avut în vedere propunerile ordonatorului principal de credite urmare a analizei execuţiei bugetare”, se arată în nota de fundamentare.

Mai pe românește, Cătălin Drulă și, apoi, interimarul Dan Vîlceanu nu au fost în stare să chletuiască toți banii pe care i-au avut la dispoziție. Aceasta în condițiile în care primul își făcuse o practică de a pune regulat pe Facebook laude privind execuția bugetară record de la minister.

Concret, potrivit Ministerului Finanțelor, condus de același Dan Vîlceanu care a asigurat în ultima perioadă și interimatul la Transporturi, s-au identificat economii în principal la cheltuieli de personal (-0,4 milioane lei), bunuri şi servicii (-1,0 milioane lei), dobânzi (-2,4 milioane lei), la transferuri între unităţi ale administraţiei publice (-7,3 milioane lei), la alte transferuri (-65,1 milioane lei), la proiectele cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-948,0 milioane lei), la alte cheltuieli (-3,0 milioane lei), la cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă (-0,3 milioane lei), la active financiare reprezentând participarea la capitalul social al operatorilor economici aflaţi sub autoritatea ministerului (-25,0 milioane lei), precum şi la ratele aferente creditelor externe (-8,8 milioane lei). După cum se poate observa, cele mai mari sume necheltuite sunt la cofinanțarea aferentă proiectelor cu fonduri europene.

Subvenții mai mari la Metrorex și la operatorii feroviari

rectificare bugetarăRectificarea bugetară de la Ministerul Transporturilor are însă și o parte bună pentru sistemul feroviar.

Astfel, se asigură bani pentru completarea subvențiilor la Metrorex și la  operatori feroviari de transport de călători. „Se asigură sume suplimentare la subvenţii pentru operatorii economici de sub autoritatea ministerului (+300,0 milioane lei) şi pentru decontarea facilităţilor de care beneficiază diferite categorii sociale (+4 milioane lei)”, se arată în document.

De majorările de subvenții vor beneficia cu precădere TFC și Interregional Călători, așa cum a arătat Club Feroviar.



Precedenta rectificare bugetară a fost pozitivă pentru Transporturi

subvenția la STB protestul de la metrou subvențiile pentru transport rastel de biciclete în fiecare gară datoria CFR Călători către CFR SA CFR Călători vrea credite bancare licitație pentru transportul banilor ajutor de stat pentru operatorii feroviari Dosarul Mită la CFR CFR Călători vrea credite bancare licitație pentru transportul banilor CFR Călători vrea credite bancare Bugetul CFR Călători pe 2019Precedenta rectificare bugetară, operată de Guvernul condus de Florin Cîțu în luna august, a fost una pozitivă pentru Transporturi.

Ministerul condus la acea vreme de Cătălin Drulă a primit în plus suma de peste 300 milioane de lei (mai exact 322.664 mii lei). Cătălin Drulă promitea atunci că banii obținuți în plus de la Guvern vor fi direcționați cu precădere către investiții în infrastructura feroviară, lucru care nu s-a mai întâmplat ulterior.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share